Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:25:25 GMT

معترضان فرانسوی: با مردم مانند گدا رفتار نکنید

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۶۸۳۲

معترضان فرانسوی: با مردم مانند گدا رفتار نکنید

به گزارش فارس، گروهی از معترضان فرانسوی که به جلیقه زردها شهرت پیدا کرده‌اند با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه  به وی درباره شیوه رفتار با مردم هشدار دادند.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، معترضان ضمن انتقاد از اینکه با معترضان مثل گدا رفتار می‌شود، پیشنهاد گفت‌وگوی ملی را رد کردند و خواستار کاهش قابل توجه مالیات‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به نمایندگی از گروهی که حدود 300 هزار نفر از هواداران جلیقه‌زرد از آن حمایت می‌کنند، منتشر شد و برای رسانه‌ها هم فرستاده شده است.

معترضان خطاب به ماکرون نوشتند: « در صورتی که شما و همکارانتان به مردم مانند گدا نگاه کنید، خشم به نفرت تبدیل خواهد شد.»

در این بیانیه سه صفحه‌ای، با درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر گفت‌وگو ملی هم مخالفت شده و آمده است: «گفت‌وگو یک تله سیاسی بود تا مسئله‌ای که رئیس دولت را به شدت می‌‌ترساند، از بین ببرد».

بیش از یک ماه گذشته، ماکرون در نشستی اضظراری با اعضای کابینه خود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از وزیر کشور خواسته است که نیروهای امنیتی فرانسه را برای اعتراضات احتمالی بیشتر ساماندهی کند و به نخست وزیر کابینه نیز دستور داده زمینه مذاکره با رهبران و نمایندگان معترضان را فراهم کند. 

کاهش قابل توجه مالیات‌ها در کالاهای اساسی برای افرادی که درآمد کمی دارند، از دیگر خواسته‌های معترضان در نامه یاد شده، بود.

اگر چه اعتراض‌های مردمی در فرانسه کمی فروکش کرده است اما جلیقه‌زردها فراخوان‌هایی را برای برگزار تظاهرات در نخستین شنبه سال 2019 داده‌اند. شهرهای «پاریس»، «لیون»، «بوردو»، «تولوز»، «استراسبورگ» از جمله مناطقی هستند که در‌ آنها از مردم خواسته شده که مانند هفته‌های پیش به خیابان بیایند.

اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی ماکرون از گران کردن سوخت خودرو کم و بیش ادامه دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد