Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی گفت: ناظران ساختمانی، نظارت عالیه نظام مهندسی، ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی، شورای فنی و تیم شورای فنی لایه‌های نظارتی بر کیفیت ساخت و ساز‌های واحد‌های مسکونی در استان قزوین هستند که باید با جدیت بیشتری برای ایفای وظیفه نظارتی خود تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخزاد افزود: علیرغم تمامی نظارت‌های صورت گرفته خروجی مناسب و مورد نظر را در  زمینه کیفیت ساخت و ساز‌های مسکونی شاهد نیستیم و البته نمی‌توان یک گروه یا یک دستگاه را در این زمینه مقصر دانست.

وی اضافه کرد: میزان تخلفات ساختمان‌های مسکونی قزوین نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، ولی نباید از حداقل تخلفات نیز در این حوزه راضی بود.

فرخزاد با اشاره به عوامل بروز تخلفات ساختمانی در استان، افزود: برخی از تخلفات به سیاست گذاری‌ها و ضوابط گذشته و بخشی نیز به مراجع تصمیم گیر در این زمینه بر می‌گردد که باید با بازنگری مقررات و جدیت بیشتر مراجع تصمیم گیری برای جلوگیری از تخلفات اقدام کرد.

معاون استاندار با بیان اینکه تقریبا تمامی ساختمان‌های در حال احداث استان دارای تخلف هستند، ادامه داد: باید عوامل دخیل در ساخت و ساز‌ها نقش کلیدی خود را در این زمینه پررنگ‌تر ایفا کنند تا جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شده و ساختمان‌های با کیفیت‌تر در استان احداث شود.

فرخزاد اضافه کرد:می توان با اصلاح مقررات جلوی بروز تخلف و احداث ساختمان‌های بی کیفیت را گرفت آنچنانکه با مصوبه کارگروه تخصصی استان موضوع رعایت درز انقطاع در ساختمان‌های استان قزوین اجرایی شد.

وی گفت: هم اکنون حدود ۵۵ درصد ساخت و ساز مسکونی استان در شهر قزوین و مابقی در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان صورت می‌گیرد که قطعا از نظر کیفیت ساخت در سطح پایین تری قرار دارند.

فرخزاد افزود: باید وضعیت ساخت و ساز روستایی استان نیز ساماندهی و جلوی تخلفات ساختمانی و احداث ساختمان‌های بی کیفیت در روستا‌ها و بخش‌های استان نیز گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه اطلاعات درست باعث تصمیم گیری صحیح می‌شود، افزود: اگر آمار ساخت و ساز در حوزه مسکن به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد قطعا در جمع بندی و تصمیم گیری نیز با قطعیت بیشتری اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

جلسه شورای فنی در استان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر