Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيشنهادهاي بانک مسکن درباره چگونگي سرعت بخشي به پروژه هاي ناتمام، متوقف يا در حال ساخت مسکن مهر، صبح امروز در جلسه شوراي هماهنگي مسکن، مورد موافقت وزير راه و شهرسازي و در نهايت تصويب قرار گرفت.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| پيشنهادهاي بانک مسکن درباره چگونگي سرعت بخشي به پروژه هاي ناتمام، متوقف يا در حال ساخت مسکن مهر، صبح امروز در جلسه شوراي هماهنگي مسکن، مورد موافقت وزير راه و شهرسازي و در نهايت تصويب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانک مسکن، نشست دوره اي اعضاي شوراي هماهنگي مسکن صبح امروز راس ساعت 8، در ساختمان مرکزي بانک مسکن برگزار شد.
در ابتداي نشست صبح امروز شوراي هماهنگي مسکن که با حضور وزير راه و شهرسازي، معاون مسکن و ساختمان، مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد، معاون وزير در حوزه بازآفريني شهري، رييس سازمان ملي زمين و مسکن، رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و همچنين مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک مسکن و مديران امور بانک برگزار شد، ابوالقاسم رحيمي انارکي گزارشي از وضعيت منابع و مصارف بانک مسکن در سال جاري و مقايسه آن با سال گذشته ارايه کرد و براي اثرگذاري بيشتر تسهيلات بر بخش مسکن، چند خواسته از دولت خطاب به محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي مطرح کرد.
همچنين طرح ساخت 100 هزار واحد مسکوني در مناطق شهري توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي و همچنين بازآفريني بافت هاي فرسوده شهرها نيز در قالب دو گزارش جداگانه در اين نشست مطرح شد.
يکي از موارد مورد توافق در نشست صبح امروز شوراي هماهنگي مسکن که با نظر مثبت وزير راه و شهرسازي به تصويب رسيد، پيشنهادهاي شتاب دهنده بانک مسکن درباره پروژه هاي باقي مانده در طرح مسکن مهر بود.
مدير امور اعتباري بانک مسکن در اين نشست با بيان اينکه کميته هاي مطالعاتي و آسيب شناسي در طرح مسکن مهر با همکاري مشترک بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازي تشکيل شده و به شکل هفتگي براي رسيدگي به نارسايي ها و مشکلات جلسه برگزار مي کند، اعلام کرد: بانک مسکن انتظار دارد براي سرعت بخشي به روند ساخت و تکميل واحدهاي مسکوني مهر در مناطق شهري کشور، يکسري موارد محقق شود.
همکاري کامل مديران کل ادارات راه و شهرسازي استان ها با عوامل طرح مسکن مهر و بانک مسکن در هر استان، اولين پيشنهاد و خواسته بانک مسکن از وزير راه و شهرسازي بود که در جلسه شوراي هماهنگي مسکن مطرح شد. تشکيل جلسات شوراي مسکن استان ها نيز دومين خواسته بانک مسکن از محمد اسلامي بود با اين هدف که همه مسوولان دستگاه هاي دولتي مرتبط با طرح مسکن مهر در استان از طريق اين جلسات، از دغدغه مجموعه دولت و به خصوص رييس جمهور درباره اتمام سريع طرح مسکن مهر مطلع شوند و با هم افزايي و همفکري و مشارکت مجموعه دستگاه ها، نيروي لازم براي تکميل اين طرح تامين، تجهيز و بکار گرفته شود.
سومين پيشنهاد بانک مسکن براي طرح مسکن مهر نيز تسريع در صدور اسناد مالکيت براي واحدهاي مسکوني تحويل داده شده به افراد بود. مدير امور اعتباري بانک مسکن در اين باره خطاب به اعضاي شوراي هماهنگي مسکن اعلام کرد:‌ صدور سند مالکيت براي واحدهاي مسکوني مهر، حس تعلق خانوارها به اين واحدها را دو چندان مي کند و زمينه پرداخت به موقع اقساط ماهانه تسهيلات مسکن مهر را فراهم مي کند.
چهارمين پيشنهاد بانک مسکن براي برون رفت از مشکلات موجود در طرح مسکن مهر نيز حذف شرايط متقاضيان واحدهاي احداثي در پروژه هاي فاقد متقاضي يا تصرفي با هدف تعيين تکليف سريع پرونده تسهيلاتي اين واحدها بود.
وزير راه و شهرسازي بعد از ارايه متن پيشنهادهاي بانک مسکن براي نحوه سرعت بخشي به پروژه هاي باقي مانده در طرح مسکن مهر، آنها را تاييد کرد و از معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي و همچنين قائم مقام وزير در امور مسکن مهر خواست براي اجرا و بکارگيري اين پيشنهادها، هماهنگي ها و اقدامات اداري و عملياتي لازم صورت پذيرد.
محمد اسلامي در اين نشست تصريح کرد: بخش زيادي از اقداماتي که بايد براي اتمام طرح مسکن مهر صورت بگيرد، به همت عالي نيازمند است تا به منابع اعتباري. بنابراين لازم است همه مسوولان دولتي، همه دستگاه ها و بخصوص مديران محلي در استان ها و شهرهاي مختلف کشور، با تشکيل جلسات همفکري و چاره جويي براي بخش مسکن به شکل منظم، براي اين موضوع، تلاش مضاعف به خرج دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض

بذرپاش، وزیر راه شهرسازی به که تبریز سفر کرده است، با انتقادات و اعتراضات تبریزی ها مواجه شد. در همین راستا، جواد ملکی عضو هیات امنای افتخاری اراضی فاز ۲ خاوران تبریز با اشاره به اعتراض مردم گفت: صبح امروز در جریان سفر آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به تبریز ماجرای فاز ۲ خاوران را به وزیر توضیح دادیم. ایشان فرمودند امروز بعد از ظهر در جلسه استانداری راجب به این موضوع صحبت می‌کنند و قول دادند هر کاری بتوانند در راستای حل شدن مشکل ۵ هزار ۲۰۰ مالک انجام می‌دهند. منبع: خبرگزاری دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض