Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته ورزش شورای شهرتهران از تبدیل خانه پدری تختی به تریکوبافی و تغییر کاربری زورخانه پولاد به باشگاه بیلیارد خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان حجت نظری، در تذکر پیش از دستور صد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در مورد وضعیت خانه پدری تختی و زورخانه پولاد اظهارکرد: مرحوم غلامرضاتختی که به حق لقبی شایسته‌تر از جهان پهلوان را نمی‌توان بر او گذاشت، یکی از اسطوره‌های ورزش ایران و نماد فرهنگ اصیل پهلوانی است که با کسب افتخارات جهانی، نامش در خارج از مرز‌های کشور نیز درخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفدهم دی‌ماه سالروز وفات این ورزشکار محبوب کشورمان بهانه‌ای است برای یادکردن از آن بزرگ‌مرد و راه رسمی که باید به بهانه‌هایی مدام یادش کنیم، افزود: متاسفانه، اما این روز‌ها دو یادگار باقیمانده از غلامرضاتختی در شهرتهران، یعنی خانه پدری تختی در محله خانی آباد قدیم (خیابان تختی) واقع در منطقه ۱۲ و زورخانه پولاد در خیابان وحدت اسلامی واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران وضعیتی مناسب ندارند.

رئیس کمیته ورزش شورای شهرتهران ادامه داد: خانه پدری تختی که می‌تواند به عنوان موزه تختی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزشی شهر تهران برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، متاسفانه امروز به تریکوبافی تبدیل شده است و از دیگر سو، زورخانه پولاد که تختی در آنجا به ورزش باستانی می‌پرداخت، امروز تبدیل به باشگاه بیلیارد شده است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که شورای اسلامی شهر تهران، در مصوبه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران، مبالغ ۲۰ و ۱۵ میلیارد ریال را برای تملک زورخانه پولاد و خانه تختی اختصاص داد و مناطق ۱۱ و ۱۲ مکلف شدند، این دو ملک را تملک کنند که متاسفانه این مهم تحقق نیافته است.

نظری اضافه کرد: حال به عنوان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران می‌خواهم که در زمان باقیمانده تا پایان سال ۱۳۹۷، نسبت به تحقق این دو ردیف اعتباری اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهرتهران عنوان کرد: متاسفانه در بازدید‌هایی که از محلاتی که زورخانه پولاد و خانه پدری تختی در آن واقع شده داشتم، متوجه شدم که بسیاری از ساکنان آن‌ها به‌خصوص نسل جوان و کودکان هیچ اطلاعی از پیشینه محله خود ندارند و یقینا اطلاع از قدمت و پیشینه یک محله، در افزایش حس تعلق و ارتقا مشارکت‌های شهروندی نیز موثر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می‌خواهم تا نسبت به ثبت این دو بنای ارزشمند، اقدامات لازم را انجام دهند.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت نظری شورای شهر رییس کمیته ورزش تختی ورزش کشتی زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می شد تا کسی که می خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و ... از جمله خصلت هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار(ع)، معنویتی است که در زورخانه ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجددا در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و ... را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی