Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: پیش بینی می شود از مهرماه سال جاری تا شهریور سال آینده 450 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در سال زراعی جاری در دزفول تولید و به کشورهای خارجی صادر شود.

احمد زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدار قابل توجهی از محصولات کشاورزی دزفول شامل انواع سبزی و صیفی، قارچ خوراکی و علوفه فیلاژ شده هر سال به کشورهای مختلف صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی دزفول به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، عراق، آذربایجان و روسیه گفت: شوید، کرفس، جعفری، انواع کلم، سیر، پیاز، هویج، گوجه فرنگی، کاهو، قارچ خوراکی، مرکبات و علوفه مهمترین اقلام صادراتی شهرستان دزفول به کشورهای هدف می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به صادرات گل و گیاه از این شهرستان به خارج از کشور افزود: در حال حاضر 10 واحد صادراتی در شهرستان دزفول فعال است که پیش بینی می شود این واحدها تا 17 واحد نیز برسند.
وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می شود، گفت: راه اندازی پایانه صادراتی، آزمایشگاه کنترل کیفیت و سنجش باقی مانده مواد شیمیایی، تولید انواع محصولات ارگانیک و سالم و تامین اعتبار برای تحقیق، پژوهش و بازرگانی محصولات کشاورزی دزفول ضروری است.
زارعی افزود: نبود تضمن و اطمینان از پرداخت وجود یکی از موانع صادرات در شهرستان دزفول می باشد که برای رفع این مشکل پیگیری هایی انجام شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به راه اندازی گمرک، وجود پست قرنطینه و اداره استاندارد در شهرستان دزفول از صادرکنندگان و تولیدکنندگان تقاضا می شود از مجاری شهرستان اقدام به صادر کردن محصولات تولیدی خود کنند.
به گزارش ایرنا با وجود ایجاد زیرساخت های لازم در شهرستان دزفول هنوز هم برخی از صادرکنندگان از طریق مرزهای آستارا و چذابه اقدام به صادرات می کنند.
خام فروشی محصولات کشاورزی دزفول با وجود هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت باعث شده از هر کشت سود ناچیزی نصیب کشاورزان شود.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي صادرات دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از جمع‌آوری زکات غلات در شهرستان‌های جنوبی استان ایلام خبر داد و گفت: شش میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد زکات کمیته امداد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با برداشت محصولات کشاورزی اقدام به جمع‌آوری زکات غلات کشاورزان استان می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصولات کشاورزی شهرستان دهلران آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از دو میلیارد تومان زکات در شهرستان دهلران جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مبلغ شش میلیارد تومان زکات فطریه با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، مؤسسات خیریه، و مراکز نیکوکاری در سطح استان جمع‌آوری، و میان نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 751505

دیگر خبرها

  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی