Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ عبد المجید نژاد صفوی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی فاز دوم پل سوم بشار گفت: عملیات اجرایی فاز دوم پل سوم بشار به دلیل کمبود اعتبار متوقف بود که با ابلاغ 35 میلیارد ریال اعتبار ، به زودی عملیات اجرایی فاز دوم آن آغاز می شود.

وی افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبار ابلاغ شده، تیرهای فلزی پل که قیمت بالایی دارند، خریداری کرده و «دال دوم» قسمت ورودی پل اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده دال دوم پل سوم بشار زیر بار ترافیک برود.

نژاد صفوی با اشاره به اینکه تکمیل این طرح بار ترافیکی شهر یاسوج را کاهش می دهد ، ادامه داد: اجرای فاز دوم پل سوم هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر ترافیک و تراکمی که در برخی از نقاط اصلی شهر یاسوج وجود دارد ،حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم طرح به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبار معطل مانده بود که با ابلاغ اعتبار 35 میلیارد ریالی این مشکل برطرف می شود.

وی درباره مشکلی که بر اثر بارندگیها برای پل سوم ایجاد شده بود گفت: بدنه و اسکلت پل هیچ اسیبی ندیده و نخواهد دید .تمام امور ایمنی در سازه پل رعایت شده و ستون ها و دیوارهای آن نیز به خوبی اجرا شده است.

نژاد صفوی گفت: در آن حادثه بخشی از دیوار حائل خاک ریز که ربطی به سازه پل ندارد به دلیل انحراف مسیر آب تخریب شد.

مدیر کل راه و شهرسازی دلیل ریزش دستک پل را عدم رعایت موارد فنی عنوان کرد و گفت: پل بشار یک رودخانه وحشی محسوب می شود که سیلابهای مقطعی پر فشار دارد که با کشاورزی در حاشیه رودخانه رژیم طبیعی آب به هم خورده و مشکلاتی را برای دیواره حائل ایجاد کرد.

وی نشان کرد: تمام اصول فنی در سازه طراحی شده پل رعایت شده با این حال برای اطمینان بیشتر استاندارد سازی و آزمایش های جدید را در دستور کار قرار داده ایم.

در سال 82 با پیش بینی اینکه شهر یاسوج رو به رشد و توسعه است، تصمیم به احداث پل سوم بشار گرفته شد اما به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبار به پل در دولت های نهم و دهم، عملیات ساخت آن متوقف شد.

پایان یافتن دوره مقاومت پل اول و دوم و الزامات پدافند غیر عامل مسئولان را بر آن داشت که هرچه سریعتر تکلیف این پل را مشخص کنند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از حضور در استان تکیمل این پل را در اولویت برنامه های خود گذاشت.

لاین اول پل در خرداد ماه 97 افتتاح شد اما باران های سیل آسای آبان ماه امسال باعث شد بخشی از دستک پل فرو بریزد و همین موضوع باعث شد اصول فنی و ایمنی پل بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بابیش از 200 هزار نفر جمعیت 18 کیلومتر طول دارد. در 30 سال گذشته تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده و پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کلنگ زنی شد.

افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.

اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.

 انتهای پیام/غ

اجرای فاز دوم پل سوم بشار

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک راه و شهر سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: در راستای تامین آب شرب این روستا به عنوان یک نیاز ضروری و اساسی؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق ۹۰ متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول ۱۸۰۰ متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

او با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است که با جدیت و به شکل مستمر و جهادی دنبال می‌شود، تاکید کرد: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با بیش از ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود