Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه اقدامی، مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برنامه های مختلف حوزه زنان دفاع مقدس استان گیلان برای همه سنین بدون گرایش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: «سلاله»، «پیام آوران عاشورا»، «حس پروانگی» و... از جمله این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه زنان دفاع مقدس شامل بانوانی می شود که در سال های جنگ به‌عنوان رزمنده یا امدادگر حاضر شدند، افزود: همچنین مادران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و همه بانوان فرهیخته، نویسنده، شاعر و هنرمند که در عرصه دفاع مقدس به عنوان یک زن نقش آفرینی می کنند، جزو حوزه زنان دفاع مقدس هستند.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری نخستین جشنواره «حس پروانگی» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه تمامی دختران و بانوان دانش آموز و دانشجو و بسیجیان محلات و شاغل در ارگان ها و نهادهایی برگزار می شود که طی سال های 97-90 به اردوهای راهیان نور سفر کرده و متأثر از این فضای معنوی باشند.

اقدامی با بیان اینکه فراخوان جشنواره مذکور از 15 دی ماه لغایت 15 بهمن ماه اعلام شده است، تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید خاطرات خود را از سفر راهیان نور با رویکرد «الگوگیری از سیره شهدا در رفتار و گفتار و پوشش و عبادت و....» بنویسند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه در بهمن ماه همراه با معرفی بهترین خاطرات خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع آثار رسیده یک کتاب چاپ خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند از نام خود یا نام مستعار استفاده کنند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به همکاری 9 دستگاه اعم از آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج محلات، بسیج جامعه زنان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان و... در برگزاری جشنواره مذکور، یادآور شد: در همه برنامه ها از وجود مادران، همسران و خواهران شهدای مدافع حرم نیز بهره مند خواهیم شد.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان همچنین از رونمایی از فیلم کوتاه 12 دقیقه ای تحت عنوان «ریحانه» ویژه دختران شهید خبر داد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به زودی کتاب صوتی «زنان دفاع مقدس گیلان» را چاپ و منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن راهیان نور خاطرات سیره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است