Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس مرکز صدورگواهینامه پلیس راهور ناجا درخصوص چگونگی روند صدور گواهینامه رانندگی برای اتباع خارجی ساکن در ایران، اظهار داشت: ابتدا باید گفت که اتباع خارجی که دارای گواهینامه  رانندگی معتبر هستند بعد از ورود به ایران می‌توانند به مدت 6 ماه با همان گواهینامه رانندگی کنند. 

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اگر مدت اقامت اتباع خارجی در ایران بیشتر از 6 ماه شود باید گواهینامه خود را به گواهینامه ایرانی تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر این مطلب که هم اکنون ایران با 61 کشور تفاهم‌نامه دارد و این کشورها گواهینامه رانندگی یکدیگر را تبدیل می‌کنند،گفت: اتباعی که کشورشان عضو کنوانسیون بین‌المللی علائم راه‌ها، ژنو 1948 یا وین 1968 هستند گواهینامه‌های‌ اتباعشان در ایران طبق اصل عمل متقابل به گواهینامه ایرانی تبدیل می‌شود.

سرهنگ تزار، مدارک لازم جهت تبدیل گواهینامه خارجی به ایرانی را ارائه اصل گواهینامه خارجی ، ترجمه رسمی آن و معرفی‌نامه از پلیس مهاجرت و گذرنامه برای اتباع عادی و از وزارت امورخارجه برای اتباع سیاسی اعلام کرد. 

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر اینکه اتباعی که گواهینامه رانندگی ندارند چطور می‌توانند گواهینامه دریافت کنند، تصریح کرد: ابتدا باید اقامت اتباع از طریق پلیس مهاجرت و گذرنامه تایید شود؛ در صورت تایید، این افراد در آموزشگاه‌ها،‌ آموزش رانندگی را طی کرده و سپس در مراکز صدور گواهینامه آزمون گواهینامه را که به زبان‌های انگلیسی، عربی،‌ آلمانی و ... است گذرانده و گواهینامه را دریافت می‌کنند.

وی گفت: اعتبار گواهینامه‌های اتباع عادی یکساله است چرا که اقامت آنها برای یکسال تعیین می‌شود اما برای اتباع سیاسی،‌اعتبار گواهینامه‌ها 10 ساله است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پلیس راهور ایران مهاجرت ایران پلیس راهور مهاجرت گواهینامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «محمد نودهی» در خصوص مراسم اختتامیه دوره آموزشی «متنا» که در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی متنا که در قالب 80 ساعت آموزشی در مدت 6 ماه در مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی این شهر برپا بود به ایستگاه پایانی خود رسید.
 
به گفته وی؛ این دوره آموزشی با رویکرد تربیتی - فرهنگی و با هدف کادرسازی نیروهای دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان با حضور ۶۰ شرکت کننده در علی آبادکتول برگزار شد.
 
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: امروز در مراسم اختتامیه این دوره که با حضور آیت الله «سید عبدالهادی حسینی شاهرودی» نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، علما و روحانیون و مسئولان شهرستانی برگزار شد گواهینامه این دوره به 60 فعال فرهنگی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس