Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تارنمای المانیتور دوشنبه گزارش داد، به رغم خشم کنگره آمریکا از نقش عربستان سعودی در قتل جمال خاشقچی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با فروش 195 میلیون دلار سلاح به منظور به روزرسانی سامانه های موشکی عربستان موافق کرده است.

به گزارش ایرنا، این توافق در ماه دسامبر گذشته به تایید وزارت خارجه آمریکا رسیده و شامل به روزرسانی سامانه های پاتریوت عربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه، کنگره را از این توافق مطلع کرده بود.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به المانیتور گفت ترامپ نشان داده است که آمریکا، با وجود تنش ها بر سر جنگ علیه یمن و قتل خاشقچی، شریک «ثابت قدم» عربستان می ماند.
عربستان از سال 1991 سرمایه گذاری روی سامانه پاتریوت کرده اما در سال های اخیر موشک های اسکاد یمنی بارها به اهداف سعودی اصابت کرده است. المانیتور نوشت است که با آغاز تجاوز به یمن، 133 گزارش در مورد رهگیری موشک های شلیک شده از یمن ارائه شده است.
«فرانک روز» دستیار سابق وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل، راستی آزمایی و تعهدات تسلیحاتی به المانیتور گفت که پاتریوت می تواند از تاسیسات کوچک مانند چاه های نفتی حفاظت کند اما نمی تواند شهرهای بزرگی مانند ریاض را پوشش دهد.
توافق تسلیحاتی برای کمک به سعودی ها در حالی است که سناتورهای آمریکایی تلاش می کنند فروش سلاح به عربستان را به دلیل نقش داشتن در قتل خاشقچی متوقف کنند. در همین راستا، سناتور دموکرات «رابرت منندز» از ایالت نیوجرسی طرحی را به نمایندگی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تدوین کرده است که هدف از آن تعلیق فروش هر گونه تسلیحات آمریکایی به عربستان است. البته این طرح سامانه های زمین پایه را مستثنی کرده است.
شبک**9423**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي المانيتور عربستان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد