Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:18:21 GMT

صدور ۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۹۷۴۰

صدور ۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ حمید مستعلی زاده سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: پلیس امنیت عمومی همواره همراه و همگام با سایر واحدهای انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

سرهنگ مستعلی زاده با اشاره به صدور بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در سال جاری گفت : این پلیس در ایام اربعین و اوج سفر به عتبات عالیات خدمات خود را برای خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت مضاعف و با افزایش ساعات کاری ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی را بخش دیگر وظایف این پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس امنیت عمومی در حوزه اداره اماکن عمومی نیز وظیفه کنترل و نظارت واحدهای صنفی قبل و بعد از شروع فعالیت آنها را به عهده دارد.

سرهنگ مستعلی زاده بیان داشت: در استان کرمان ۷۶ هزار و ۸۵۲ واحد صنفی فعال هستند که تعیین صلاحیت واحدهای صنفی از سه منظر فردی، انتظامی و ترافیکی توسط این پلیس انجام و اعلام می شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات اداره اماکن عمومی در این حوزه گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۶۵ مورد از واحدهای صنفی متقاضی کسب مجوز، تعیین صلاحیت شده اند که چهار هزار و ۸۵۲ مورد صلاحیت فردی، پنج هزار و ۷۳ مورد صلاحیت انتظامی و هزار و ۳۴۰ مورد صلاحیت ترافیکی بوده است.

سرهنگ مستعلی زاده تصریح کرد: اداره اماکن عمومی پس از صدور پروانه کسب و شروع فعالیت واحدهای صنفی کنترل و نظارت مستمر خود را انجام و با واحدهای صنفی متخلف نیز برخورد می کند.

وی به طرح های مشترک پلیس امنیت عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹هزار و ۱۴۲ مورد بازدید محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی صورت گرفته و ۱۸ طرح کنترلی در حوزه اصناف نیز اجرا شده است.

وی یادآور شد: در بازرسی ها و بازدیدهای انجام شده واحدهایی که برابر قوانین و مقررات فعالیت نکرده تذکرات لسانی و تعهدات کتبی دریافت کردند به طوری که ۱۶ هزار و ۶۶۷مورد تعهد کتبی و شفاهی در سالجاری از واحدهای صنفی اخذ شده است.

وی با اشاره به صدور یک هزار و ۹۶۹ مورد اخطار پلمب به واحدهای متخلف گفت: در ۹ ماهه امسال پلیس امنیت عمومی به هزار و ۲۲۳ مورد از گزارشات و شکایات مردمی از واحدهای صنفی رسیدگی کرده است.

سرهنگ مستعلی زاده در تشریح اقدامات این پلیس در حوزه عفاف و حجاب نیز افزود: در حوزه عفاف و حجاب نگاه پلیس در ماموریت ها و گشت های اخلاقی و ارشادی، اقدامات ایجابی و فرهنگی با رویکرد اقناع سازی و آگاه بخشی اقشار مردمی است.


انتهای پیام/س

 

صدور بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در سال جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها

به گزارش خبرگزاری مهر، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در مسجد سید عزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد و عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، گفت: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه خرازان تهران در ادامه تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسیول صنفی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می‌تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

کد خبر 6097496

دیگر خبرها

  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز