Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- مجید الهی‌ راد گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌ شده است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب ۷۵ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی توسط این نهاد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۷۵ درصد از اعتبارات بانک‌های عامل اختصاص‌ یافته به مددجویان تحت حمایت این نهاد جذب‌شده است، گفت: از این رقم ۳۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات بانکی از محل بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ به توسعه اشتغال مددجویان خراسان شمالی اختصاص یافت که ۲۸ میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ و تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان آن جذب‌شده است.

وی بابیان اینکه وام‌های اشتغال از محل منابع بانکی در چهار زمینه توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام مجدد به مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: سهم عمده این وام‌ها متعلق به سرفصل خودکفایی و با سقف ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه طی امسال ۱۴ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی امداد به امر اشتغال مددجویان تحت حمایت در استان اختصاص داده‌ شده، اظهار کرد: تاکنون ۲۲۸ طرح اشتغال بااعتبار چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان از این محل ایجاد شده است.

الهی راد بابیان اینکه درمجموع طی ۹ ماهه امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌ شده است افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای هزار و ۲۷۰ طرح به افراد متقاضی پرداخت‌ شده است.

وی با یادآوری اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد برای راه‌اندازی طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی به مددجویان نیازمند ارائه می‌شود، اظهار کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده طی امسال ۳۸ طرح در بخش‌های کارانگیزی، ۷۴ طرح در توان‌افزایی، ۱۱۵۷ طرح در خودکفایی و یک طرح در بخش کارفرمایی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اشتغال زایی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل