Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد سعیدی، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: گردهمایی فعالان قرآنی مردمی سراسر کشور، 20 و 21 دی ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه متولی این برنامه سازمان دارالقرآن است، افزود: در این گردهمایی نماینده اتحاديه‌های استانی موسسات و تشكل‌های قرآنی مردمی، خانه های قرآن عترت شهری و روستایی، انجمن قرآنیان، انجمن خیرین، معلمان قرآن کریم و «جلسات» قرآن‌كریم از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعیدی اضافه کرد: از استان همدان نیز 6 نماینده از گروه‌های مذکور در گردهمایی حضور خواهند داشت، نقش اتحاديه‌های استانی در تثبیت اتحاديه واحد كشوری، تبيين مسير جهت‌گيری‌های آينده و ضرورت تدوين چشم‌انداز برای آينده اتحاديه‌های استانی از جمله موضوعاتی است که در این گردهمایی به آن پرداخته خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان ادامه داد: بررسی راهكارهای ارتقاء توان مديريتی، اداری، مالی و برنامه‌ای اتحاديه‌های استانی، بررسی مشكلات و موانعی كه اتحاديه‌ها با آن مواجه هستند و ارائه راهكارهايی براي حل اين مشكلات و بررسی راهكارهای تثبيت و ارتقاء جايگاه اتحاديه‌های استانی در منظر مسئولين استانی و كشوری از دیگر مصوبات این جلسه است.
وی از بررسی راهكارهای ارتقاء نحوه تعامل اتحاديه‌های استانی با اشخاص حقيقی و حقوقی در سطح استان، كشور و بويژه با خانه‌های قرآن و عترت شهری و روستايی، بررسي مشكلات و موانعی كه عموم موسسات قرآنی مردمی با آن مواجه هستند و ارائه راهكارهای مناسب برای حل اين مشكلات و بررسی نحوه ارائه خدمات هرچه بيشتر اتحاديه‌های استانی به موسسات قرآنی مردمی در این گردهمایی خبر داد.
سعیدی عنوان کرد: بررسي ضرورت گردهم آمدن اساتید و پیشکسوتان قرآني طي نشست‌هاي مستمر و منظم، تبيين جايگاه قرآنيان در نظام تصميم‌سازي و تصمیم گیری فعاليت‌هاي قرآني كشور، نقش و تبیین جايگاه قرآنيان در پيشبرد اهداف قرآني و فرهنگي نظام و تعيين دستورالعمل اجرايي انجمن قرآنيان استان‌ها از موضوعات قابل بحث در بخش انجمن قرآنیان است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان گفت: بررسي راهكارهای چگونگی گسترش اين طرح در سطح كشور، بررسي و تصويب پيش‌نويس اساسنامه خيرين قرآنی و بررسي راهكارهای لازم جهت ارتقاء مشارکت عمومي مردم از فعاليت‌های قرآنی از موضوعات قابل مطرح در بخش انجمن خیرین است.
وی بیان کرد: بررسی نقش و رسالت كادرهای آموزشی در ارتقاء و اثربخشی آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن‌كريم، بررسی كم و كيف برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در كشور و احصای ضرورت‌ها و نيازهای آموزشی، آشنايی با برنامه‌های آموزشی، الزامات اجرايی دوره‌‌های آموزشی و ارزشيابی آموزشی، بررسی نقش منابع آموزشی و وسايل كمك آموزشی در ارتقاء سطح آموزش و بررسی چگونگی جذب و بکارگیری دانش آموختگان دوره‌های تربیت کادر متخصص از عناوین قابل مطرح در بخش معلمان قرآن کریم است.
سعیدی اظهار کرد: بررسی هويت جلسات قرآن و مؤلفه‌های يك جلسه مطلوب قرآنی، اهميت و نقش جلسات قرآن در رشد و ارتقاء قاريان و حافظان قرآن‌كريم، مشكلات و چالش‌های جلسات قرآن و راه‌های برون رفت از آنها، بررسی لزوم شناسنامه‌دار شدن جلسات قرآن و ساماندهی آن‌ها و بايسته‌های اين امر، الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جلسات قرآنی و بررسی نحوه تعامل جلسات با يكديگر نیز از مصوباتی است که در بخش «جلسات» قرآن‌كريم به آن پرداخته خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان اتحادیه موسسات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان