Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   افروز صفاری فرد در هفتمین سمپوزیوم خانواده و کوک کم شنوا با رویکرد های نوین در توانبخشی با بیان اینکه کم شنوایی معلولیتی پنهان بر جنبه های مختلف رشد مهارت های ارتباطی، اجتماعی و هیجانی فرد و خانواده وی ایجاد می کند گفت: هر چه سن افراد مبتلا به کم شنوایی پایین تر باشد، میزان آسیب وارده بر مهارت های فرد بیشتر و جنبه های گسترده تری از فرآیند رشد و تحول زبان و گفتار وی تحت تأثیر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه کم شنوایی معلولیتی پنهان و شایع ترین نقص مادر زادی است افزود: میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از 2 برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی در نوزادان است.وی با بیان اینکه بالغ بر 4 هزارموالیددچارکم شنوایی شدید و عمیق هستندگفت: 25درصد علت ناشنوایی ناشناخته است ، 50 درصدژنتیک و 25درصد بیماری های واگیردار ازخدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

 

مدیرکل دفتر امور روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور بر خانواده محور بودن خدمات خانواده ها تاکید کرد و گفت: در صورتیکه کم شنوایی در کودک یک خانواده پیش از 3 ماهگی تشخیص داده شود و قبل از 6 ماهگی از وسیله تقویت کننده صوتی و برنامه های توانبخشی مناسب بهره مند شوند، می توانند به مهارت های گفتاری و زبان قابل مقایسه با کودکان طبیعی دست یابند.وی تعداد افراد معلول تحت پوشش سازمان را یک میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 250 هزار نفر دارای معلولیت شنوایی هستند.

 

صفاری فرد با بیان اینکه 86 مرکز غیردولتی در 31 استان در حال فعالیت هستند تصریح کرد: در حال حاضر به 3 هزار و 493 کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات توانبخشی شنوایی ارائه می شود که از این تعداد 2 هزار و 634 نفر یارانه بگیر بهزیستی هستند و بیش از 90 درصد این کودکان به مدرسه عادی را پیدا می کنند.

 

تخصیص 18 درصد از اعتبارات وسایل کمک توانبخشی به معلولین ناشنوا

وی یکی ازوظایف سازمان بهزیستی را تأمین وسایل کمک توانبخشی برای معلولین برشمردواذعان کرد: 18درصد ازاعتبارات وسایل کمک توانبخشی به معلولین ناشنوااختصاص دارد.وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 600 واحددربیش از 320شهرکشورمشغول ارائه خدمات غربالگری شنوایی نوزادان وشیرخواران هستندخاطرنشان کرد:سال گذشته 72درصد کودکان متولد شده تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

مدیرکل دفتر امور روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به اینکه از سال 86 تا کنون 8 هزار نفر از کودکان ناشنوا تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفتند یادآور شد: تعداد  یک هزار و 800 نفر در سال96 توانستند از مساعدت مالی سازمان و توانبخشی بعد از عمل کاشت بهره مند شوند و در حال حاضر هیچ کودک پشت نوبتی نداریم.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نقص مادرزادی کم شنوایی گوناگون معلولیت جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد