Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده ارشد نظامی کردهای سوری اعلام کرده است که توافق با دمشق تنها راه حل برون رفت از وضعیت کنونی است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ریدور خلیل به خبرگزاری فرانسه گفته است که مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه بخش جدایی ناپذیر این کشور است و  تنها می توان از طریق توافق با دمشق به چاره یابی مشکلات کنونی امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تداوم گفتگوهای میان نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و ارتش این کشور در خصوص منبج خبر داد و گفت: در صورتیکه دو طرف در خصوص منبج به توافق مشترکی دست یابند می توان آن را مبنای توافق کلی در مناطق شرق فرات قرار دهند.

ریدور خلیل تصریح کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته این احتمال وجود دارد که نیروهای ارتش سوریه به مناطق مرزی با ترکیه اعزام شوند، زیرا ما از جغرافیای کنونی سوریه دفاع خواهیم کرد و تنها در خصوص اداره محلی مناطق خود نیاز به تفاهم با دمشق داریم.

این فرمانده نظامی کرد سوری در عین حال به مواردی از اختلاف با دولت این کشور اشاره کرده است که به گفته وی در راستای زمینه سازی رسیدن به توافق مشترک نیازمند حمایت بین المللی است.

خلیل گفت: نیروهای کردی از مناطق خود عقب نشینی نخواهند کرد، اما این احتمال وجود دارد به ارتش سوریه ملحق شوند، بنابراین در صورت الحاق به ارتش سوریه یا هر حالت دیگر لازم است حقوق کردها در قانون اساسی لحاظ شود.

وی با اشاره به نقش روسیه در تحولات سوریه گفت: از تلاش های مسکو با هدف میانجیگری میان کردها و دولت سوریه استقبال می کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دمشق کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است