Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:حسب  قرار داد انتقال محکومین افغانی  به کشور متبوع  منعقده بین وزارت دادگستری ایران و کنسولی افغانستان، تعداد 80نفر از محکومین واجد شرایط که اغلب نیز دارای مجازات های حبس طولانی مدت در زندان های استان کرمان بودند با رضایت خودشان به کشور افغانستان جهت ادامه تحمل کیفر منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اعلام کرد:این انتقال از طریق مرزهای شرقی کشور انجام و بدین ترتیب ضمن فراهم شدن زمینه بازگشت این محکومین به وطن خود  موجبات کاهش جمعیت کیفری زندانها و صرفه جویی در هزینه های بیت المال نیز فراهم شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود:امیدواریم در مراحل بعد نیز با ادامه روند انتقال محکومین به کشور افغانستان از این ظرفیت به بهترین نحو در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانها بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از زندانیان استان کرمان مربوط به جرائم مواد مخدر می باشند،گفت: مجازات  بالغ بر 90درصد محکومین افغانی که امروز به کشور افغانستان منتقل شدند نیز مربوط به مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی زندانیان افغان شرایط انتقال به کشور متبوع خود را ندارند،گفت:تمامی این 80 محکوم فاقد شاکی خصوصی بوده  وکیفرایشان صرفا جنبه عمومی داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان افغانستان ایران زندان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !