Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان مطلب فوق افزود: از بیستم آبان ماه سال جاری اخذ باربرگ یا همان سند حمل بار شهری به ازای هر حمل بار در سطح شهر برای تمامی ناوگان باری با ظرفیت بالای ده تن الزامی شد و با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سهمیه سوخت عملکردی براساس باربرگ های اتخاذ شده محاسبه و تخصیص می یابد و سهمیه سوخت پایه این ناوگان به مرور کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سهمیه سوخت عملکردی، میزان سهمیه ای است که براساس باربرگ های صادر شده محاسبه می شود و در صورت عدم مصرف، سهمیه باقی مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: یکی از الزامات دریافت باربرگ، داشتن پروانه‌ فعالیت برای خودرو می باشد در صورتی که راننده خودرو نیز دارای پروانه اشتغال معتبر باشد، ۱۵ درصد به سهمیه سوخت عملکردی محاسبه شده افزوده می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به منظور تشریح جزییات موضوعات مرتبط با تخصیص سوخت عملکردی به ناوگان باری درون شهری براساس باربرگ و موضوع پایش شاخص های حمل و نقل و ترافیک شهری، دوره آموزشی تخصصی حمل و نقل عمومی و ترافیک 19دی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور دبیران شورای ترافیک شهرهای استانها، نمایندگان شهرداری های مراکز استانها و مدیران عامل سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در تهران برگزار می شود.

شایان ذکر است مالکان و رانندگان ناوگان برای دریافت پروانه فعالیت و اشتغال می توانند به سایت www.utcms.ir مراجعه نمایند.

مالکان و رانندگان ناوگان باری از دو روش مراجعه به اپلیکیشن تلفن همراه و یا وب سایت به نشانی www.BaarBarg.ir می توانند به ازای هر حمل بار در سطح شهر اقدام به دریافت باربرگ نمایند. همچنین خودروهایی که درجا کار می‌کنند یا مبدا و مقصدهای متعددی دارند، می توانند باربرگ روزانه دریافت نمایند. باربرگ روزانه برای فعالیت های حمل بار طی یک روز مشخص صادر می شود و یک روز اعتبار دارد.

فعالان بخش حمل ونقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه یا با شماره 75492000-021 تماس حاصل کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خودرو اشتغال شاخص حمل و نقل ترافیک حمل و نقل عمومی شهرداری تلفن همراه ترافیک حمل و نقل عمومی شاخص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری