Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@00:10:06 GMT

بدون کورتانا نمی‌توانید ویندوز نصب کنید!

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۸۴۱۵

بدون کورتانا نمی‌توانید ویندوز نصب کنید!

دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت که یکی از رقبای اصلی الکسای آمازون و گوگل اسیستنت به شمار می‌رود، در سری آخر نسخه به روزرسانی شده ویندوز ۱۰ به کاربران و علاقمندان برای نصب سیستم عامل این امکان را می‌داد تا تنها با ارسال دستورهای صوتی سیستم عامل ویندوز که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، را بر روی رایانه خود نصب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است این امکان را در نسخه بعدی به روزرسانی خود حذف و غیرفعال کند چراکه گزارش‌های متعددی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان دهنده نارضایتی خیل عظیمی از کاربران و مدیران بخش فناوری اطلاعات در شرکت های مختلف در خصوص قابلیت ارسال دستور صوتی برای نصب سیستم عامل است.

بدین ترتیب گفته می‌شود امکان استفاده از دستیار صوتی کورتانا در آپدیت و به روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ به هنگام نصب سیستم عامل ویندوز نسخه پرو، اینترپرایز و اجوکیشن غیرفعال خواهد شد.

ویندوز ۱۰ که آخرین و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل رایانه توسعه داده شده توسط مایکروسافت است، قابلیت های جدید و منحصر بفردی دارد که موجب شده است نظر و توجه کاربران رایانه های شخصی به آن جلب شده و نسخه های قبلی ویندوز خود را به روزرسانی کرده و به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کورتانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی