Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:48:50 GMT

سفر محرمانه یک وزیر صهیونیست به امارات

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۶۶۹۲

سفر محرمانه یک وزیر صهیونیست به امارات

یک وزیر رژیم صهیونیستی اوایل دسامبر گذشته سفری محرمانه به امارات متحده عربی داشته است. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، آوی گبای وزیر صهیونیست و رئیس حزب کار رژیم ‌صهیونیستی در اوایل دسامبر گذشته سفری محرمانه به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی داشته و با مسئولان ارشد دولتی در این کشور دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در روز دوم دسامبر سفر تجاری از طریق امان پایتخت اردن به همراه انریکه زیمرمن به امارات را آغاز کرد. زیمرمن نیز در انتخابات مقدماتی در لیست حزب کار شرکت دارد.

سفر این دو شخصیت صهیونیست از طریق یک میانجی مراکشی نزدیک به مسئولان امارات صورت گرفت و این دو نفر دعوتنامه رسمی برای سفر به امارات دریافت کردند. این میانجی مراکشی پیش از این نیز برنامه سفرهای متعددی میان گبای با مسئولان ارشد کشورهای عربی را ساماندهی کرده بود.

گفت‌وگو| پیام نتانیاهو به تهران در سفر عمان چه بود؟ / فرصت‌های خروج آمریکا از سوریه برای ایراناستفاده امارات از تیم ترور صهیونیستی در یمن

 

گبای در جریان این سفر با سه تن از مسئولان ارشد دولتی امارات در سطح وزرا و حتی بالاتر دیدار کرده است. موضوعاتی که در این سفر مورد بررسی این وزیر صهیونیست قرار گرفت، مناقشه اسرائیلی - فلسطینی و طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پیشبرد روند سازش در منطقه و مواضع وی در خصوص طرح سازش عربی است.

گبای در نشست‌های خود با مسئولان ارشد اماراتی همچنین به موضوع تهدیدات ایران و اوضاع سیاسی داخلی در سرزمین‌های‌اشغالی پرداخته است.

این وزیر صهیونیست بعد از اقامت 3 روزه در امارات در روز 4 دسامبر به سرزمینهای اشغالی برگشت و بلافاصله بعد از بازگشت، یوسی کوهن رئیس موساد را در جریان برنامه مذاکرات خود با مسئولان ارشد امارات قرار داد.

سفر محرمانه گبای به امارات بخشی از مجموعه دیدارهای سیاسی است که اخیرا میان مسئولان ارشد کشورهای عربی با مقامات رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود و تنها بخشی از این دیدارها رسانه‌ای شده است.

گبای پیش از این نیز با ملک عبدالله پادشاه اردن در عمان و تعدادی از مشاوران ارشد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است.

انتهای پیام/

R36346/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق