Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهرام کوسه غراوی با بیان اینکه 15 درصد از اعتبارات اجرای این پروژه از طریق فاینانس تامین می شود، افزود: مقدمات احداث راه آهن گرگان - مشهد فراهم و حتی محل استقرار کارگاه های اجرایی پروژه نیز مشخص شده است.

وی بابیان اینکه به صورت جدی پیگیر اجرای این پروژه است، اظهارداشت: درسفر آتی رئیس جمهوری به استان گلستان، یکی از موضوع های مهمی که مورد توجه قرار می گیرد، عملیات اجرایی راه آهن گرگان – مشهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس جمهوری قرار است در ادامه سفرهای استانی خود، به همراه تعدادی از اعضای کابینه بزودی به استان گلستان سفر کند و در این راستا جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان عصر دیروز (دوشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و با هدف بررسی نیازمندی ها و روند اجرای طرح ها و پروژه ها در مسیر تحقق توسعه همه جانبه و پایدار استان گلستان تشکیل شد.

نماینده شرق گلستان در مجلس با بیان اینکه عمرمفید مسکن در جهان تا 100سال می رسد اما در کلاله عمر مفید مسکن مهر تنها چهار سال است، ادامه داد: ساکنین واحدهای مسکونی احداث شده در شهر فراغی و مسکن مهر 480 واحدی کلاله به دلایل مختلف از جمله فرو نشست زمین، جانمایی نامناسب و لسی بودن خاک با مشکلات عدیده روبرو هستند.

خاک لس (Loess) به رسوباتی گفته می شود که با باد انتقال می یابد و وجود آن در یک منطقه ، چرخه های مختلف از تغییر اقلیم و تحول زمین نما در دوره زمین شناسی «کواترنر» ( دوره چهارم زمین شناسی) را نشان می دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با دعوت بنده چهارم اسفند ماه سال 1395، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیران ارشد استانی و رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور از نزدیک مشکلات مسکن مهر کلاله و شهر فراغی این شهرستان را مورد مطالعه قراردادند.

وی گفت: پس از این بازدید، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشوراعلام کرد که 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و حل مشکلات مسکن مهر کلاله و شهر فراغی اختصاص می یابد که با وجود پیگیری های صورت گرفته این اعتبار تا این لحظه تحقق نیافته است.

کوسه غراوی با گله مندی از عدم اختصاص اعتبار یاد شده ، تصریح کرد: موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیر هستم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان خاک مجلس شورای اسلامی مسکن مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت احداث تهران جدید
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • پول هست زمین نیست!