Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@15:33:27 GMT

سانسور اخبار ایران در رسانه های اماراتی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۸۲۴۰

قاطع ترین برد جام هفدهم باز هم بازتابی در رسانه های عرب زبان حاشیه خلیج فارس و کشور میزبان نداشت تا سانسورهای سیاسی اخبار ایران ادامه پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که میزبانی جام ملت های آسیا 2019 برای دومین بار به امارات سپرده شد تا طی روزهای گذشته با آغاز این رقابت ها تمامی اخبار مهم رسانه های این کشور به پوشش اخبار این تورنمنت اختصاص پیدا کند، برد قاطعانه ایران برابر یمن کمترین بازتاب را پیدا کرد تا سانسورها همچنان ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از میان تمام روزنامه های امارات تنها یکی از آنها در یکی از صفحات داخلی خود اشاره به اتفاقات رخ داده در ورزشگاه محمد بن زاید داشت و به نمایش خوب و برد شیرین و ارزشمند ایران مقابل یمن اشاره کرد اما سایر رسانه ها به خصوص البیان، الاتحاد، امارات الیوم و ... باز هم با سیاسی کاری های خود اخبار را سانسور کردند.


جالب این که بسیاری از سایت های آنلاین امارات نیز برای این که برد ایران را زیاد مهم جلوه ندهند ترجیح دادند به اخبار یمن بپردازند و حتی در تیترهای خود نیز اشاره به ایران به عنوان تیم برتر نداشتند و نوشتند یمن نتوانست مقابل ایران تاب بیاورد درست برعکس بازی های دیگر که به شکلی متفاوت از بازی تیم ملی پوش داده شد. به عنوان مثال سایت های اماراتی با اشاره به این که کره از سد فیلیپین گذشت یا چین از سد قرقیزستان عبور کرد برای بازی تیم ملی این گونه که یمن به ایران باخت نسبت به لوث کردن بازی خوب شاگردان کی روش پرداختند.


مسلما در اوج سانسورهای سیاسی اخبار ایران در بین رسانه های میزبان جام ملت ها، ادامه بازی های خوب و نتایج فوق العاده از سوی تیم ملی می تواند آنها را وادار به دست کشیدن از این سیاست کاری و مانور بیشتر روی مدعی اول قهرمانی آسیا کند چون چاره ای جز این نخواهند داشت.

 

 

 

 

تیم ملی ایران جام ملتهای آسیا 2019

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران جام ملتهای آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در گفتگو با رسانه ها درباره پخش برخی بازی های لیگ برتر با کیفیت نامطلوب گفت: من از پخش با کیفیت نامطلوب بازی ها عذر خواهی می کنم، دلیل این مسئله این است که در برخی از استان های کشور هنوز تجهیزات تصویر برداری با کیفیت فراتر موجود نیست.

وی افزود: برای رفع این مسئله حداقل در بازی های لیگ برتر از واحد های سیار فراتر یا همان HD استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم