Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حقوق هیچ فردی در جمهوری اسلامی حتی اقلیت‌های دینی غیرمسلمان در سایه ولایت فقیه و قانون اساسی نباید تضییع شود، گفت: چنانچه فردی در زمینه حقوق شهروندی شکایتی داشته باشد، کمیسیون اصل ۹۰ به شکایت‌ها در این زمینه رسیدگی می‎کند.
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه رسانه ملی می‎تواند نقش مهمی در زمینه حقوق شهروندی و آشنایی مردم با حقوق تعریف شده در قانون تعریف کند، گفت: قطعا حقوق شهروندی به طور مستمر نیاز به بازنگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در بحث وجود آزادی‌ها می‌توانیم همین مجلس را مثال بزنیم که تندترین انتقادات را نسبت به رئیس جمهور و وزرا در جهت دفاع از حقوق ملت و منافع ملی مطرح می‌کند و این مسئله بیانگر وجود آزادی‌ها در جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ فردی حتی هموطنان اقلیت دینی و غیر مسلمان نیز نباید احساس تضییع حق خودشان را داشته باشند، افزود: در سایه ولایت فقیه و قانون اساسی کشور حتی غیر مسلمانان نیز باید بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.
قوانین حقوق شهروندی باید سیر تکاملی خود را طی کنند
وی با تأکید بر لزوم شفافیت در حوزه حقوق شهروندی، ادامه داد: نقشی که قوه قضاییه و مجلس به عنوان مدافع حقوق ملت در این میان می‌‎توانند ایفا کنند، نقش مهمی بوده که در قوانین پیش بینی شده است؛ البته قوانین در این حوزه نیز باید سیر تکاملی خود را ادامه دهد.
بروجردی با بیان اینکه در حال حاضر چنانچه حقوق فردی ضایع شود می‌تواند به قوه قضاییه مراجعه کند، گفت: حتی اگر فردی در قوه قضاییه به نتیجه نرسد، مرجع بسیار مهمی در قانون اساسی کشور به عنوان کمیسیون اصل 90 مجلس پیش بینی شده که هر فردی از هر ارگانی شکایت داشته باشد، می‌تواند به این کمیسیون مراجعه کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ساختار کمیسیون اصل 90 به نحوی است که به حقوق تضییع شده افراد رسیدگی می‌کند و در زمینه حقوق شهروندی نیز چنانچه فردی شکایت داشته باشد، می‌‎تواند به این کمیسیون مراجعه کند. برچسب ها: بروجردی ، حقوق شهروندی ، کمیسیون امنیت ملی مجلس ، علاءالدین بروجردی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بروجردی حقوق شهروندی کمیسیون امنیت ملی مجلس علاءالدین بروجردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها