Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال بارش‌های مناسب اخیر ذخیره سد زاینده‌رود به 150 میلیون مترمکعب رسیده است. توزیع آب کشاورزی سد زاینده رود با رعایت اصول

«حسن ساسانی»، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: وزارت نیرو مصمم است با رعایت خطوط قرمز آب  آشامیدنی ، نسبت به توزیع آب کشاورزی اقدام کند.

وی در خصوص تأثیر بارش‌های اخیر بر وضعیت سد زاینده‌رود گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود 150 میلیون مترمکعب است که این حجم در مدت مشابه سال گذشته 124 میلیون مترمکعب و در درازمدت 640 میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ورودی سد زاینده رود

 ساسانی ادامه داد: قبل از بارش‌های اخیر، ذخیره مخزن سد 127 میلیون مترمکعب بوده است. اما براثر بارش‌ها، ورودی سد زاینده‌رود از 11 متر به 30 مترمکعب بر ثانیه افزایش داشته و خروجی از سد به 11 مترمکعب در ثانیه رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: مطابق آخرین آمار میزان بارش‌های ایستگاه چلگرد در سال آبی جاری تاکنون 619 میلیمتر بوده درحالی‌که بارش‌ها در درازمدت 520 میلیمتر بود.

وی با تأکید بر اینکه خشکسالی سال آبی گذشته در استان اصفهان و کشور بی‌سابقه بود، اظهار داشت: با وجود بارش‌های مطلوب، عوامل مختلفی همچون زمین فاقد رطوبت، جذب بارش‌ها به زمین و تبدیل نشدن آن به روان آب، سردی هوا، بارش برف و ... موجب کم تأثیر شدن بارندگی‌ها بر ذخیره سد زاینده‌رود شده است.

رعایت الگوهای کاهش مصرف آب ضروی است

 ساسانی در خصوص تأمین آب شرب اصفهان با توجه به منابع آبی موجود، تصریح کرد: متأسفانه منابع آب امروز بسیار ناچیز و کم شده و از سوی دیگر افزایش بارندگی‌ها در برهه‌ای از زمان به معنای تمام شدن دوران خشکسالی و تقویت منابع آبی استان نیست، بنابراین رعایت تمام الگوهای کاهش مصرف آب در تمام فصول سال ضرورت دارد.

---

 

---

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

این روز‌ها با بارش باران فضای کشور رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است. مناطق کوهستانی استان اصفهان نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم بارش باران در فولادشهر اصفهان را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود