Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:19:55 GMT

بیانیه گرامیداشت عملیات «کربلای۵»

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۴۹۶۹

بیانیه گرامیداشت عملیات «کربلای۵»

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز عملیات غرور انگیز و حیرت‌آور کربلای ۵، صیانت از حماسه دفاع مقدس و مفاخر تاریخ‌ساز و فرا زمانی آن را فریضه‌ای ملی و پاسخی محکم به تردید آفرینان این روزهای عملیات‌های رزمندگان اسلام در آن دوران دانست.

 به گزارش ایسنا به نقل از، معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: عملیات کربلای ۵ که در بامداد ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره، انجام شد؛ یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال حیرت انگیزترین نبردهای دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود که در آن مقاومت، روحیه جهادی و توان رزمی و تهاجمی رزمندگان سلحشور اسلام در کنار فرماندهی و اجرای هوشمندانه طرح‌ها و تاکتیک‌های پیچیده و کارآمد عملیاتی توانست خطوط پدافندی ایران را در این منطقه راهبردی تثبیت و تحکیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بیانیه افزوده است: در این عملیات، دژهای مستحکم دشمن در منطقه عملیاتی کربلای ۵ موسوم به خطوط دفاعی «ماژیلو» و «ماریو» که دیوارهای نفوذناپذیر و تسخیر ناشدنی از نظر کارشناسان نظامی و حامیان صدام به شمار می رفت، در برابر اراده و صلابت رزمندگان اسلام فرو ریخت و این نقطه به ظاهر قدرت دفاعی ارتش بعثی به نقطه ضعف و غفلت آنان تبدیل شد.


این بیانیه در ادامه بازخوانی و تبیین دقیق و واقع‌بینانه عملیات های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس توسط نخبگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای نسل‌های جدید جامعه به ویژه در این مقطع تاریخی  و  با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی را  امری مهم و ضروری قلمداد و خاطر نشان کرده است: امروزه به دلیل اطلاع رسانی ناکافی برای تبیین و ارائه تصویری دقیق و واقعی از تاریخ دفاع مقدس در سطح جامعه به ویژه برای  نسل بالنده و آینده ساز جوان و فقدان درک درست جامعه نخبگانی کشور از پیروزی ها و سربلندی ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله، متاسفانه شاهد وارونه سازی دفاع مقدس و مقاومت و پایمردی ایران اسلامی و وارد شدن برخی به اصطلاح نخبگان و روشنفکران داخلی در بازی دشمن در فضای مجازی برای زیر سوال بردن دستاوردهای دفاع مقدس و چوب حراج زدن به عزت تاریخ‌ساز آن، با دستاویز قرار دادن گزاره مطرح شده اخیر توسط یکی از فرماندهان عالی جنگ است.


 این بیانیه می‌افزاید: این در حالی است که دوست و دشمن و هر تحلیلگر منصف آزاده اعتراف می‌کند که فرماندهی دفاع مقدس و رویکردهای درست در رهبری نیروها، تهدیدات جنگ تحمیلی و هدف‌گذاری‌های شیطانی و فروپاشانه آن برای کشور را به فرصتی برای مقاومت ملی و خلق دستاوردهای شگرف برای تداوم حیات انقلاب اسلامی و ملت ایران تبدیل کرد، به گونه ای که با گذشت سه دهه از پایان آن دوران پر ماجرا، الگوی مقاومت ایران و ایرانی، هم اینک سرنوشت جنگ های نیابتی و تروریستی در منطقه را به ضرر آمریکا و متحدان منطقه ای و فرامنطقه کاخ سفید و به نفع جبهه مقاومت اسلامی منطقه رقم زده است.


این بیانیه در پایان با پاسداشت یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند شهیدان هشت سال دفاع مقدس، به ویژه شهدای گرانقدر عملیات‌های کربلای ۴ و ۵، صیانت از حماسه دفاع مقدس و مفاخر تاریخ‌ساز و فرا  زمانی آن را فرضیه ملی و پاسخی محکم به تردیدآفرینان این روزهای عملیات های رزمندگان اسلام طی آن دوران تاریخ‌ساز و افتخارآمیز، توصیف و تاکید کرده است: ملت غیور و با بصیرت ایران اسلامی، پیشکسوتان دفاع مقدس و ادامه دهندگان راه شهدا و مجاهدین فی سبیل الله در جنگ تحمیلی هشت ساله با تمسک به میراث امام راحل(رحمة الله علیه) و با تبعیت از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) اجازه نخواهند داد عده‌ای که در پی شکستن قداست ارزش ها و حماسه های مقاومت و دفاع مقدس فرزندان ایران اسلامی هستند، به آمال و آرزوهای شیطانی خود در فضای مجازی و حقیقی دست یابند و آنها را رسوای روزگار خواهند ساخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دفاع مقدس عملیات کربلای 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای از حمله جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، مرکز نظامی البغدادی را زیر آتش قرار داده و تلفاتی قطعی به آن وارد کردند.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی شب گذشته به پایگاه میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6091010

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت