Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – مجله هفتگی 'نیوزویک' روز سه شنبه نوشت: نمایندگان ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را متهم به وارد آوردن فشار به کنگره برای ساختن دیوار در مرز مکزیک کردند.

به گزارش ایرنا، دولت فدرال آمریکا در حال حاضر تعطیل شده و ترامپ در خواست پنج میلیارد وشش صد میلیون دلار برای ساخت دیوار مرزی کرده اما دموکراتهای مجلس نمایندگان که اکثریت قوی تشکیل داده اند، از قبول درخواست مالی او امتناع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که با اعلام شرایط فوق العاده بتواند بودجه لازم برای ساخت دیوار را اخذ کند. او ادامه داد: ' ما می توانیم این کار را بکنیم.'
از طرف دیگر، مایک پنس، معاون اول رییس جمهور و کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، هردو درخواست رییس جمهور را تکرار کرده و ساخت دیوار مرزی را یک موضوع انساندوستانه و بحران امنیت ملی خواندند.
به گزارش روزنامه 'واشنگتن پست' جرارد نادلر، نماینده دموکرات از نیویورک و رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در جریان بازدید از مرز مکزیک گفت: ما با هرگونه تلاش رییس جمهور برای اینکه خود را به عنوان یک شاه و اقتدارگرا معرفی کند، مخالفیم.
او گفت: رییس جمهور حق ندارد قدرت کنگره برای نگهبانی از خزانه را مخدوش کند.'
دموکراتهای مجلس نمایندگان ساخت دیوار را نوعی 'ظاهر سازی' دانسته و تهدید امنیتی در مرز مکزیک را 'ناچیز' می خوانند و به هیچ وجه نمی خواهند کوتاه بیایند.
بدین ترتیب آنها برای اختصاص بودجه برای امنیت مرزی آمادگی دارند، اما آنها برای ساخت دیوار که مشخصه تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 بود، بودجه تصویب نخواهند کرد.
اما ترامپ می گوید ساخت دیوار برای امنیت مرزی ضروری است.
نانسی پلوسی، نماینده دموکرات از کالیفرنیا ورییس مجلس نمایندگان هفته گذشته به شبکه تلویزیونی 'ان بی سی' گفت: ترامپ برای ساخت دیوار هیچ پولی نخواهد گرفت.
خانم پلوسی گفت: ما در مورد امنیت مرزی حرف می زنیم. ما می توانیم در این مسیر گام برداریم. پاسخ ما منفی است. چندبار باید به ساخت دیوار 'نه' بگوییم. پولی برای ساخت دیوار نمی دهیم.
رییس جمهور برای تعطیلی دولت 'دموکراتها' را مسئول می داند. از روز 22 دسامبر (دوهفته پیش) که تعطیلی آغاز شده، هشت صدهزار نفر حقوق نگرفته اند.
ترامپ گفته است که تعطیلی دولت تا زمان اختصاص بودجه برای ساخت دیوارادامه خواهد داشت و اینکه روز سه شنبه ساعت 9 شب برنامه تلویزیونی زنده خواهد داشت در این مورد صحبت کند.
حال تلویزیونهای آمریکا در صدد هستند آخرین سخنان ترامپ را که پر از نفرت پراکنی و اطلاعات دروغ خواهد بود، پخش کنند. البته دموکراتها از جمله شومر و خانم پلوسی در بیانیه مشترکی گفته اند که فرصت مساوی تلویزیونی به آنها داده شود تا پاسخ های خود به ترامپ را بدهند.
اروپام **1416**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيوزويك بر سر ديوار مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان