Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه CES 2019 محلی است که شرکت‌های مختلف از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا جدید‌ترین محصولات و فناوری‌های خود را به معرض نمایش بگذارند. نمایشگاه CES محل نمایش فناوری‌های مشتری محور است، یعنی محصولاتی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند که برای فروش به کاربران ساخته شده اند و تجهیزات زیرساختی که مناسب استفاده دولت‌ها و سازمان‌های بزرگ است در این رویداد جایگاهی ندارند، به همین دلیل CES جذابیت بسیاری برای مردم و مطبوعات در سراسر جهان دارد زیرا محصولات این نمایشگاه برای زندگی روزمره انسان ساخته شده و در آن خبری از تجهیزات بزرگ و پیچیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس0

 البته تنوع محصولات و فناوری‌های نوین به همراه اختراعات کاربردی نیز از دلایل دیگر محبوبیت این رویداد است. طی سال‌های گذشته نیز شرکت‌ها در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین خود رونمایی کردند، برخی از این محصولات حتی زندگی روزمره ما را تغییر دادند و به سرعت فراگیر شدند. مانند هر سال غول‌های فناوری جهان در این رویداد حضور دارند و به معرفی جدید‌ترین محصولات خود خواهند پرداخت، در ادامه حضور شرکت‌های مختلف در نمایشگاه امسال را بررسی خواهیم کرد:

برنامه شرکت HTC برای نمایشگاه CES 2019

شرکت HTC با معرفی دو هدست واقعیت مجازی Cosmos و Vive Pro Eye کار خود را در نمایشگاه آغاز کرد. طبق انتظار این شرکت تایوانی با تمرکز بر هدست‌های واقعیت مجازی خود در نمایشگاه حضور پیدا کرده و در روز اول نمایشگاه CES 2019 به معرفی دو مدل جدید هدست‌های خود پرداخت، این شرکت اعلام کرده که هدست‌های جدید سبک‌تر، ساده‌تر و بدون نیاز به نرم افزار‌های بیرونی طراحی شده اند که گامی رو به جلو برای هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌آید. اچ تی سی همچنین از سرویس اشتراکی Viveport Infinity نیز رونمایی کرد. در این سرویس بیش از ۱۰۰۰ بازی جدید VR وجود دارد که کاربر با پرداخت اشتراک ماهیانه می‌تواند دسترسی نامحدود به این شبکه را داشته باشد.

برنامه شرکت Intel برای نمایشگاه CES 2019

همانطور که پیش‌بینی می‌شد شرکت اینتل برنامه دارد تا پردازنده‌های جدید خود را معرفی کند و تا به این‌جای نمایشگاه نیز این اتفاق رخ داده است. اینتل در روز اول از ۱۰ پردازنده نانومتری Ice Lake بر پایه معماری Sunny Cove رونمای کرد و حتی قدرت آن را در یک لپ‌تاپ در حال اجرا به نمایش گذاشت. هدف اینتل از ساخت این پردازنده افزایش قدرت رایانه‌های شخصی امروزی است.

این شرکت همچنین پروژه آتینا "Project Athena" را معرفی کرد، این پروژه یک برنامه جاه‌طلبانه است که پردازشات موبایل را به مرحله بعدی خود وارد می‌کند. اینتل برنامه دارد تا با همکاری با سازندگان تجهیزات سخت افزاری مانند هوآوی، ایسوس و لنوو، تراشه‌های باریک‌تر و سبک‌تری را تولید کند که باعث متحول شدن این صنعت می‌شوند.

اینتل همچنین ۶ پردازنده جدید نسل نهم Core i3 و Core i9 را برای عرضه سریع به بازار معرفی کرد.

برنامه شرکت LG برای نمایشگاه CES 2019

ال‌جی برنامه‌های ویژه‌ای برای CES امسال دارد. این شرکت کره‌ای طبق انتظار کار خود را با معرفی تلوزیون‌های جدید خود آغاز کرده است. ال‌جی در ابتدا از پردازشگر بهبود یافته Alpha 9 (نسل دوم) رونمایی کرد که هسته اصلی تلویزیون‌های OLED این شرکت، که طی سال جاری به بازار می‌آیند را تشکیل می‌دهد.

نقطه برجسته محصولات ال‌جی تا به کنون، معرفی سری OLED TV R بود، این سری شامل تلویزیون‌های OLED منعطف (قابل رول شدن) است که با مکانیزم منحصر به فرد خود نقطه عطفی در تاریخ فناوری OLED به شمار می‌آید. این تلویزیون‌ها در نیمه دوم ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شوند و به طور قطع ارزان نخواهند بود.

کنفرانس‌های امسال ال‌جی خبر از همکاری گسترده این شرکت با دیگر برند‌های مطرح حوزه فناوری را می‌دهد. در ابتدا ال‌جی اعلام کرد که با پشتیبانی از Apple Airplay 2، فیلم‌های اختصاصی iTunes برای سری تلویزیون‌های ThinQ smart فعال خواهد شد. این شرکت همچنین با پشتیبانی از دستیار صوتی Amazon Alexa و دستیار صوتی گوگل، گزینه‌های بیشتری برای کنترل صوتی تلویزیون‌های هوشمند خود فراهم می‌کند.

همچنین در معارفه‌ای غیر منتظره، ال‌جی از کمد هوشمند لباس خود رونمایی کرد. این کمد که به درب آینه‌ای با نمایشگر یکپارچه مجهز است، به صورت خودکار جالباسی‌هارا جا به جا می‌کند و همراه با سیستم بخارشوی پیشرفته از لباس‌های کثیف و چروکیده شما محافظت خواهد کرد.

برنامه شرکت Samsung برای نمایشگاه CES 2019

یکی از بزرگ‌ترین محصولات نمایشگاه امسال می‌تواند تلفن هوشمند تاشو سامسونگ باشد. هرچند برخی از شرکت‌ها به طراحی و تولید تلفن‌ها با صفحه تاشو روی آوردند اما هر کالایی که نام سامسونگ روی آن هک شود ارزش متفاوتی خواهد داشت. در چند وقت اخیر شایعات زیادی پیرامون مدل قابل انعطاف  Galaxy X منتشر شده است، همچنین Tom Morrod مدیر ارشد تحقیقات IHS Markit چندی پیش اعلام کرده بود که ممکن است به جای نمایشگاه MWC، سامسونگ در CES از Galaxy S10 خود رونمایی کند که به فناوری 5G، دوربین سه‌گانه و حفره دوربین سلفی مجهز است.

اما جدا از بخش تلفن همراه، سامسونگ لپ‌تاپ‌های تازه‌ای به نمایشگاه CES آورده است. دو نسخه جدید (۱۳.۳ و ۱۵ اینچی) از لپ‌تاپ دو کاره (لپ‌تاپ و تبلت) Notebook 9 Pen از محصولات جدید سامسونگ بود که تاریخ عرضه و قیمت آن نا مشخص است. همچنین لپ‌تاپ گیمینگ Odyssey که لقب قدرتمندترین لپ‌تاپ این شرکت را به خود اختصاص داده نیز از محصولات جدید سامسونگ در این بخش است.

اخباری نیز در مورد معرفی تلویزیون شفاف این شرکت وجود دارد، البته چند ماه پیش تصاویر نمونه‌های اولیه این تلویزیون منتشر شد، اما هنوز به طور رسمی این مدل معرفی نشده است. همچنین انتظار می‌رود فناوری Remote Access بر روی تلویزیون‌های نسل جدید این شرکت معرفی شود، با این فناوری، تلویزیون به صورت کنترل از راه دور به رایانه شما وصل می‌شود و می‌توانید به فایل‌ها و مطالب درون رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید و آن‌‌هارا به طور مستقیم از تلویزیون نمایش دهید.

برنامه شرکت Sony برای نمایشگاه CES 2019

سونی در سال گذشته برای اولین بار از سری Master رونمایی کرد که شامل تلویزیون‌های رده بالا این شرکت می‌شد. اما از همان موقع می‌دانستیم که این شرکت نسل جدید سری Master را درCES 2019 رونمایی خواهد کرد. امسال طبق پیش‌بینی‌ها تلویزیون Z9G 8K LED با فناوری 8K و صفحه نمایش 85 اینچ معرفی شد تا شاهد مدل‌های جدید سری مستر باشیم. Z9G با پردازشگر قدرتمند X1 Ultimate و فناوری 8K تصاویری شفاف و بسیار با کیفیت را نمایش می‌دهد و از مهم‌ترین محصولات این نمایشگاه خواهد بود. انتظار می‌رود سونی در نمایشگاه امسال به معرفی مدل‌های جدید تلویزیون‌های خود بپردازد.

گیمینگ در نمایشگاه CES 2019

نمایشگاه CES یکی از بهترین رویداد‌های برای طرفداران بازی‌های ویدئویی است، هرچند که در این رویداد از بازی‌های رایانه‌ای جدید و کنسول‌های بازی جدید خبری نیست، اما محصولات ارائه شده تاثیر بسزایی در کیفیت انجام بازی‌های ویدئویی دارند. به طور مثال دیدیم که شرکت‌های اینتل و AMD هرکدام از نسل جدید تراشه‌های خود رونمایی کردند که با قدرت پردازش بالا، مناسب برای سیستم‌های گیمینگ و بازی‌های ویدئویی جدید است. همچنین شرکت انویدیا،  کارت گرافیک‌های گیمینگ خود را معرفی کرد که با پردازنده‌های اینتل یا AMD سنگین‌ترین بازی‌هارا به راحتی اجرا می‌کنند.

از طرفی معرفی تلویزیون‌های OLED با کیفیت و 8K به همراه مانیتور‌های گیمینگ با رزولوشن بالا نیز می‌تواند کیفیت خروجی را برای کسانی که چه با کنسول و چه با رایانه شخصی بازی می‌کنند را افزایش دهد. هدست‌های VR نیز تجربه جدیدی از بازی‌های واقعیت مجازی به طرفداران این دسته از سرگرمی‌ها می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و گیمینگ هم بخش عمده‌ای از محصولات معرفی شده نمایشگاه را به خود اختصاص داده و با توجه به قابل حمل بودنشان، می‌توانند در همه جا مورد استفاده قرار گیرند.

اما گوگل در نمایشگاه امسال احتمالا از پروژه استریم خود رونمایی خواهد کرد، این پروژه به صورت نسخه بتا، برنامه ای است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون دانلود یا خرید فیزیکی بازی ویدئویی، آن را به صورت استریم روی رایانه شخصی خود بازی کنند. طبق شایعات این نسخه در زمان شروع تنها برای بازی Assassin's Creed Odyssey فعال خواهد بود. البته در گذشته چند سرویس‌ استریم در این حوزه فعالیت داشتند، اما اکنون با توجه به پیشرفت‌های اینترنت از نظر سرعت و پایداری، چنین سرویسی می‌تواند بسیار کارامد باشد. مایکروسافت نیز سال گذشته سرویس استریم xCloud را معرفی کرد، امکان دارد که در نمایشگاه امسال از ویژگی‌های جدید این سرویس رونمایی شود.

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: قسمت اول؛ معرفی نمایشگاه CES 2019 | بزرگ‌ترین رویداد فناوری سال + برنامه شرکت‌های بزرگ برای نمایشگاه امسال

انتهای پیام/

معرفی نمایشگاه CES 2019

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نمایشگاه ces

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

داوود شهرکی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ آغاز شد.

وی افزود: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: غرفه این استان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز کرد که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید