Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@20:13:36 GMT

تجلیل از ۱۶ هنرمند انقلابی و خانواده شهید مسجدی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۱۰۴۰

تجلیل از ۱۶ هنرمند انقلابی و خانواده شهید مسجدی

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» خبر داد و گفت: در این همایش از هشت هنرمند انقلابی و ارزشی و خانواده هشت شهید مسجد شهیدان گچساران تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علیرضا دولت آبادی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 19 دی ) در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از هنرمندان متعهد انقلابی و ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی در فضای هنر عنوان کرد.

 

دولت آبادی تجلیل از هنرمندان (دیروز، امروز، فردا) را از برنامه های این روز دانست و اظهار داشت: در این همایش از هشت هنرمند که در حوزه انقلاب اسلامی و ارزش ها فعالیت یا تولید هنری داشتند، تجلیل می شود.

 

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همایش «انقلاب به روایت هنر» 20 دی ماه جاری با حضور مسئولانی استانی در مسجد شهیدان گچساران برگزار می شود، گفت: سخنران این همایش حجت الاسلام سید عبدل مومن موسوی، مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

دولت آبادی تجلیل از خانواده هشت شهید مسجد شهیدان گچساران در دوران مبارزه با رژیم پهلوی را از دیگر برنامه های این همایش دانست.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت اصحاب مسجد در حوزه سرود، تئاتر، تولیدات گرافیکی، داستان نویسی و شعر از برنامه های در دستور کار برای سال آینده این ستاد است.

 

وی یادآور شد: با تشکیل یک اتاق فکر شامل هنرمندان توانمند استان و فعالان فرهنگی حوزه مسجد می توان برنامه ریزی لازم برای بهره مندی اصحاب مساجد از ظرفیت هنر و تربیت هنرمندان مسجدی را با برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف هنری در طول سال اجرا کرد.

 

بنابراین گزارش؛ مسجد شهیدان گچساران به خاطر حماسه در سال 57 نماد شور انقلابی در خطه جنوب کشور لقب گرفت.

 

در این مسجد در سال 57، حدود 2 هزار جوان گچسارانی علیه رژیم پهلوی قیام کردند که توسط ماموران ساواک به خاک و خون کشیده شدند. 

 

در این میان هفت جوان انقلابی به نام های نجف بلادیان، مذکور پارسی، غریب پرویزی، حسین امینی، محمد فراشبند، حسین کیامرثی و محمدتقی بشارت شهید شدند.

 

مسجد شهیدان در گچساران به علت ریخته شدن خون این هفت جوان انقلابی به این نام، نام گذاری شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل خبرگزاری شبستان استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش مجلس استان گلستان کانون های مساجد آیت الله سید حاتمی مراجع و علماء شیراز مسجد شهیدان گچساران انقلاب به روایت هنر ساواک کانون های فرهنگی و هنری هنرمندان تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود