Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از تکمیل 9 پرونده آثار منقول استان برای ثبت در فهرست ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فارس، مصیب امیری گفت: در راستای ضرورت صیانت از آثار تاریخی و در ادامه ثبت آثار منقول استان، پرونده 9 اثر منقول فارس تکمیل و برای ثبت ملی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سه قرآن تاریخی که ارزنده ترین آن "قرآن هفده من" به خط ابراهیم سلطان است، جزو آثار 9 گانه یاد شده محسوب می شود.

امیری گفت: قرآن هفده من، سال 834 هجری قمری تحریر شده و از وزین ترین قرآنهای موجود جهان به شمار می‌رود و تا سال 1315 بالای ساختمان دروازه قرآن شیراز قرار داشته و پس از آن به دلایل مرمتی و حفاظتی به موزه پارس شیراز انتقال یافت.

او ادامه داد: نقوش برجسته کاخ والرین، درپوش استودان برزین با کتیبه پهلوی، سنگ قبر آذرشب (نیروگاه) با کتیبه پهلوی، سنگ قبر پناه با کتیبه پهلوی، پیکره گاو - مرد بیشاپور و سنگ قبر نیکداد- برزیدک با کتیبه پهلوی از موزه مجموعه جهانی بیشاپور نیز جزو همین پرونده‌ها است.

امیری اضافه کرد: ثبت آثار منقول در فهرست آثار ملی نقش مهمی در افزایش حفاظت فیزیکی و فنی آنها خواهد داشت و یکی از رویکردهای مهم این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: تاکنون 33 اثر منقول  فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که همه آنها اشیاء هخامنشی متعلق به موزه مجموعه جهانی تخت جمشید بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند