Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سابق کمپین دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ارائه اطلاعات انتخاباتی طی این کمپین به تاجری متهم شده که گفته می‌شود به سازمان اطلاعاتی روسیه وابسته بوده است.

به گزارش ایسنا، دادستانان آمریکایی می‌گویند، پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اطلاعاتی را درباره این انتخابات در اختیار یک تاجر قرار داده که متهم به ارتباط با نهادهای اطلاعاتی روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین بار است که دادستانان این پرونده مدیر کمپین ترامپ را به ارائه اطلاعات انتخاباتی به رابطان روسیه متهم کرده‌اند. اگرچه محرمانه بودن این اطلاعات و استفاده‌ای که از آن‌ها شده، مشخص نیست اما احتمال می‌رود که روسیه از این اطلاعات برای مداخله در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده باشد.

این اتهام می‌تواند مدرک مهمی در پرونده تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ باشد.

مانافورت یکی از نخستین متهمان پرونده تحقیقات مولر است. او همچنین به اتهام دسیسه‌چینی خود اعتراف کرده و در ویرجینیا هم با پرونده دیگری روبه‌رو است.

این اطلاعات تازه به طور اتفاقی در ثبت دفاعیه‌ای افشا شد که هدف آن تکذیب اتهام دروغگویی عمدی مانافورت به تیم تحقیقات مولر بود. دادستانان می‌گویند، مانافورت در روند تحقیقات این پرونده دروغ گفته است اما وکلای مدافع او اطلاعات اشتباه ارائه شده از طرف او را اشتباهات ساده مردی می‌دانند که با بیماری، افسردگی و بازجویی‌های گسترده دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اطلاعاتی که به تازگی و طی این ثبت دفاعیه به دست آمده، نخستین جزئیات افشا شده از موضوعی هستند که مانافورت با اتهام دروغگویی درباره آن‌ها روبه‌رو است.

این اطلاعات شامل جزئیاتی درباره ارتباط مانافورت با کنستانتین کیلیمنیک، یک تاجر روسی-اوکراینی است که به گفته آمریکا، با نهادهای اطلاعاتی روسیه ارتباط دارد.

علاوه بر این اطلاعات، این دفاعیه افشا می‌کند که دیداری در مادرید میان مانافورت و کیلیمنیک صورت گرفته است.

سخنگوی مانافورت می‌گوید، تاریخ این دیدار مربوط به ماه ژانویه یا فوریه ۲۰۱۷ و چندین ماه بعد از خروج مانافورت از کمپین ترامپ است.

طبق این دفاعیه، مانافورت و کیلیمنیک پیش از این و طی کمپین انتخاباتی درباره مساله صلح اوکراین گفت‌وگو کردند.

مانافورت و کلای او جزئیاتی را از این برنامه صلح مطرح نکرده‌اند اما او در ماه سپتامبر به دادستانان گفته بود که در دوران کمپین انتخاباتی درباره برنامه صلح صحبت نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا پل مانافورت مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت