Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا-'بیپین راوات' فرمانده ارتش هند روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی رایسینا در دهلی نو اعلام کرد برای تامین صلح در افغانستان باید با طالبان مذاکره شود اما این مذاکرات باید بدون پیش شرط انجام شود.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای 'نیوز 18'، فرمانده ارتش هند افزود: تروریسم در حال تبدیل شدن به یک ابزار جدید جنگی است و تا زمانی که کشورها به استفاده از آن به عنوان یک سیاست ادامه دهند، تروریسم به یک 'هیولای چند سر' تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راوات در اشاره ای غیر مستقیم به پاکستان گفت: یک کشور از گروه های تروریستی به عنوان ابزار برای افزایش فشار به دیگر کشورها استفاده کرده است. اگر این رفتار ادامه یابد، کشورهایی به وجود خواهند آمد که از گروه های تروریستی حمایت می کنند و به آنها اجازه فعالیت آزادانه را می دهند.
راوات تصریح کرد که رسانه های اجتماعی به عنوان عامل گسترش افراط گرایی و تامین مالی تروریسم تبدیل شده اند و زمان آن رسیده است که این رسانه ها کنترل شوند. در ایالت جامو و کشمیر جوانان از طریق اخبار دروغ و اطلاعات غلط در خصوص مذهب به افراط گرایی دعوت می شوند. گرایش به افراط گرایی از طریق رسانه های اجتماعی بسیار نگران کننده است. بنابراین جامعه جهانی باید اطمینان یابند که افراط گرایی از طریق رسانه های اجتماعی گسترش نیابد.
وی در خصوص نفوذ گروه تروریستی داعش در هند گفت:به دلیل ارزش های قوی خانوادگی و اجتماعی و همچنین نظارت خوب، گروه تروریستی داعش نتوانسته است در هند نفوذ کند.
کنفرانس بین المللی سالانه گفت و گوی رایسینا(RAISINA) یک کنفرانس چند جانبه است که توسط اندیشکده بنیاد تحقیقات نظارتی هند برگزار می‌شود به مسائل چالش برانگیز جامعه جهانی می‌پردازد.
این کنفرانس به مدت سه روز در دهلی نو ادامه دارد.
آساق**267**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت

یک رسانه آلمانی با استناد به یک سری تحقیقات انجام شده از یک شکاف امنیتی جدید و نشت داده‌های محرمانه ارتش آلمان در اینترنت خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تازه در اوایل ماه مارس بود که یک عملیات جاسوسی از ارتش آلمان مقامات این کشور را شوکه کرد. اکنون گزارشی در مورد نشت داده دیگری منتشر شده است که گفته می شود دسترسی به هزاران پست آنلاین را فراهم کرده است.

به این ترتیب ارتش آلمان با یک نقص جدید در حفاظت از داده ها دست و پنجه نرم می کند. گفته می شود که هزاران لینک جلسات ویدیویی با اطلاعات داخلی در مورد نیروها ماه ها به صورت رایگان در اینترنت در دسترس بوده است. نشریه دی سایت آلمان این خبر را با استناد به تحقیقات خود گزارش داد. بر اساس این گزارش، جلسات زیادی که به عنوان محرمانه طبقه بندی شده در این رسوایی در دسترس قرار گرفته و ظاهراً جلسات گذشته نیز حذف نشده است.

نشریه دی سایت آلمان گزارش داد که آسیب پذیری و نشت داده توسط تیمی از کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات از انجمن Netzbegrünung کشف شده و توسط نمونه های خود دی سایت تأیید شد. گفته می شود که بوندسوهر تنها از طریق پرس و جو از این شکاف امنیتی مطلع شده است و اکنون سیستم ویدئو کنفرانس از اینترنت جدا شده است.

نیروی سایبری بوندسوهر (ارتش آلمان) CIR تأیید کرد که این شکاف امنیتی اکنون بسته شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی واحد فضای سایبری و اطلاعات ارتش در این باره گفت در طول هفته یک "آسیب پذیری" وجود داشت، اما در عرض 24 ساعت برطرف شد.

در این گزارش آمده است: این حادثه بر نمونه وبکس بوندسوهر تأثیر گذاشت، که در واقع به ویژه ایمن تلقی می شود و از طریق آن بحث های محرمانه نیز انجام می شود. بر اساس اطلاعات داخلی وبکس ماهانه 45000 جلسه برگزار می کند که به طور متوسط ​​روزانه بیش از 1000 جلسه است.

تازه در اوایل ماه مارس بود که سردبیر شبکه دولتی روسی RT ضبط صوتی کنفرانس Webex افسران بلندپایه بوندسوهر را در گروهی در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد.

در آن زمان خبرهایی فاش شد مبنی بر اینکه یک سرویس اطلاعاتی روسیه کنفرانس تلفنی چهار افسر عالی رتبه نیروی هوایی ارتش آلمان را رهگیری کرده بود. آنها درباره سناریوهای عملیاتی موشک کروز آلمانی در صورت تحویل تاروس به اوکراین صحبت کرده بودند.

در ادامه گزارش آمده است، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا شکاف های امنیتی در وبکس می تواند به این رسوایی شنود منجر شده باشد؟ وزارت دفاع آلمان پیش از این ارتباط تلفنی محافظت نشده یک ژنرال بوندس‌ور در سنگاپور را دلیل آن اعلام کرده بود.

آنها در ماه فوریه از طریق کنفرانس ویدئویی Web-Ex در مورد اینکه ارتش اوکراین چگونه می تواند از موشک های کروز آلمانی تاروس در صورت تصمیم دولت فدرال برای تحویل آنها استفاده کند، صحبت کردند. از جمله، آنها در مورد این سوال بحث کردند که آیا موشک های کروز می توانند پل ساخته شده توسط روسیه به شبه جزیره کریمه اوکراین را که با نقض قوانین بین‌المللی ضمیمه شده است، منهدم کنند.

آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کندآلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • رسانه عبری زبان: همه دست آوردهایمان بر باد رفته است