Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@10:53:51 GMT

معرفی بزرگان منجر به توسعه پایدار شهری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۱۹۳۶

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی بازتعریف سرمایه‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری شیراز را در عرصه مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری به شیراز مبتنی بر داشته‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری این شهر با تکیه بر شعار شیراز باید شبیه شیراز باشد است، چون معتقدیم آنچه شیراز را از سایر کلانشهرها متمایز می کند نه ساخته های فیزیکی بلکه فرهنگ و ادب این سرزمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز یکی از رویکردهای مجموعه مدیریت شهری را رویدادمحوری دانست و گفت: با برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون آیین نکوداشت یادروز خواجوی کرمانی تلاش داریم شیراز را به شهر برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و گردشگری تبدیل و اقتصاد این کلانشهر را متحول کنیم. برنامه پنج ساله شیراز نیز بر این نقطه کانونی تمرکز دارد که شیراز به شهر برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم طی سال‌های آتی این آیین را به صورت گسترده تر و در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری کرمان در این آیین گفت: درصدد هستیم تفاهم نامه ای به منظور توسعه روابط فرهنگی شیراز و کرمان منعقد کنیم و روابط این دو کلانشهر را بیش از پیش بسط دهیم.

اسکندرپور خطاب به حاضرین در این آیین تاکید کرد: شیراز با توجه به ارزش های درونی و بیرونی، هم اکنون نیز یک هویت ملی برای ایران و یک نام بلند آوازه برای جهان است  و به تمامی نیک اندیشانی که به فرهنگ، تاریخ، ادب و هنر عشق می ورزند، تعلق دارد.

شهردار شیراز ضمن تشکر از حضور فرهنگ‌دوستان و هنرمندان در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی عنوان کرد: خواجوی کرمانی دیگر مهمان شیراز نیست بلکه خود صاحبخانه است و جزء داشته های غنی این کلانشهر و سرمایه عظیم فرهنگی آن محسوب می شود. این شهر با خواجوی کرمانی دلپذیرتر شده و گنجمان، دیارمان و خاکمان را خواستنی تر کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: توسعه پایدار شیراز خواجوی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا منتظری امروز چهارشنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: محیط زیست واژه مقدسی است که بر می‌گردد به نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست را باید بتوانیم خوب نگه داریم و به نسل‌های بعد انتقال دهیم تصریح کرد: متأسفانه افزایش دما محیط زیست را تخریب می‌کند.

منتظری بیان داشت: پدیده‌هایی از جمله خشکسالی و فرونشست‌ها و همچنین تغییر اقلیم یکی دیگر از تهدیدهای محیط زیست به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: این استان به دلیل کوهستانی بودن آن دارای شیب زیادی است و مهار آب امکان پذیر نیست و با فرونشست زمین و دشت‌های ممنوعه مواجه است.

رئیس برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: آب یک ثروت ملی است و باید با دید ملی به آن نگاه کرد.

منتظری تاکید کرد: در زمینه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و همچنین حفاظت از تنوع زیستی و ارتقا آن باید شاخصه‌های مدیریت زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6099417

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • (تصاویر) آیین تعویض قرآن در دروازه قرآن شیراز
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد