Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@22:31:12 GMT

دستخط منتشر نشده از اولین شهید رسانه ملی + عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۳۶۸۵

دستخط منتشر نشده از اولین شهید رسانه ملی + عکس

باشگاه خبرنگاران نوشت: شهید غلامرضا رهبر در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد. در تهران درس خواند و با آغاز نهضت امام خمینی (ره)، مجاهدت‌های خود را در راه انقلاب آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با نهاد‌های مختلف انقلابی همکاری داشت.

شهید غلامرضا از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروز‌های رزمندگان اسلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران جنگ تحمیلی، با حضور در جبهه‌های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی انجام داد و ایثارگری رزمندگان را می‌نگاشت.

شهید غلامرضا رهبر نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.

در ادامه دستخط منتشر نشده‌ای از شهید غلامرضا رهبر را در اینجا مشاهده می‌کنید:

بسمه تعالی

«برادر کوچک:

خواهشمند است به هنگام مونتاژ مسائل امنیتی کاملاً رعایت شود.

۱- طبق دستور فرماندهی غواص‌ها در حد کم نشان داده شود مثلا تعویض لباس و از زیر قرآن رفتن غواص کافی است، ولی تجمع آنان در قایق نشان داده نشود یا اگر نشان داده می‌شود نباید تعداد زیاد غواصان مشخص باشد. (مهم)

۲- نشان دادن پله‌ها سوار بر قایق ممنوع است.

۳- سخنان معاون لشکر امام حسین (ابوشهاب) برای رزمندگان در شب که راجع به رادار دشمن و حرکت قایق‌های خودی که چگونه باید با هم باشند به هیچ عنوان پخش نشود.

۴- نشان دادن رادار سوار بر قایق تمایلی است.

۵- نشان دادن نقشه و توجیه یکی از برادران برای رزمندگان کلی ممنوع است، چون شیوه را می‌گوید و طریق حرکت حمله را بیان می‌‎کند.

بطور کلی ان شاءالله دقت لازم مبذول فرمایید.

با تشکر التماس دعا

آقای کوچک ببخشید یک نفر از پخش خبری حتماً بفرستید.»

 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است

مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای پکن، Tiangong را معرفی کرد؛ ربات انسان‌نمایی که می‌تواند مانند انسان راه برود و با سرعت ۶ کیلومتربرساعت بدود. تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای کاملاً الکتریکی است که به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

ربات تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی‌متر و وزن ۴۳ کیلوگرم به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی دویدن پایدار را دارد. این ربات از چند دوربین و یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای سه‌بعدی استفاده می‌کند که امکان درک محیط و مسیریابی دقیق را برای آن فراهم می‌کند.

ربات به حسگرهای نیروی بسیار دقیق برای بازخوردگیری از نیروهای واردشده از جهات مختلف مجهز شده است.

تیانگونگ از روش جدید یادگیری حرکت به‌ نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش‌بینی‌کننده‌» استفاده می‌کند که نقشی حیاتی در دستیابی به قابلیت دویدن طبیعی ربات ایفا کرده است.

توسعه‌دهندگان بر اهمیت سازگاری تیانگونگ با محیط‌های مختلف تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که امکان ارتباط باز و ارتقای سطح عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ربات میسر است. تطبیق‌پذیری ربات موجب می‌شود که برای کاربردهای مختلفی کاربردی باشد.

تیانگونگ حتی بدون استفاده از «بینایی» خود می‌تواند از روی سطح شیب‌دار و پله‌ها حرکت کند که نشان‌دهنده‌ی قابلیت آن برای سازگاری با محیط‌های متغیر است. علاوه‌بر‌این در برخورد با موانع یا زمین‌های ناهموار، حالت گام‌های خود را تنظیم می‌کند.

معرفی تیانگونگ پیشرفت فراوانی را در توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان می‌دهد. قابلیت این ربات برای دویدن طبیعی، نشان‌دهنده‌ی کاربردهای بالقوه‌ی آن در زمینه‌های مختلف از‌جمله عملیات جست‌وجو و نجات و واکنش سریع و صنعت تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد