Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به هوشمند سازی بیش از 11 هزار کنتور برق در استان، گفت: سه هزار و 418 دستگاه کنتور برق تاکنون در این استان هوشمند شده است.

اکبر حسن بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل نصب این تعداد دستگاه کنتور فهام طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی از نوع سه فاز ولتاژ ثانویه غیرمستقیم از ابتدای سال جاری آغاز شده بود که در حال حاضر به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی باقی کنتورهای برق نیز از برنامه های این سازمان است، ادامه داد: انشعابات مشترکان دیماندی کنتورهای دیجیتالی معمولی در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: مرحله بعدی این طرح با تعویض کنتورهای انشعابات ولتاژ اولیه، چاه های آب کشاورزی، انشعابات دارای کنتور سه فاز مستقیم ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: 394 مشترک برق طی سال گذشته در بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و دیزل های خود تامین در طرح کاهش پیک بار تابستان مشارکت و 13 میلیارد و 490 میلیون ریال پاداش دریافت کردند.
حسن بگلو بیان کرد: استفاده از لوازم اندازه گیری مناسب از جمله کنتور هوشمند دیجیتالی به همراه مودم یا دیتالاگر شرط اصلی و مهم برای برخورداری از پاداش و تخفیف طرح های مدیریت بار است.
وی گفت: در صورت تحقق تبدیل مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف به یک فرهنگ عمومی بسیاری از مشکلات حوزه انرژی در استان و کشور حل و اهداف مهم ملی در حوزه صنعت برق محقق می شود.
به گزارش ایرنا، هدف از طرح فهام تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی با کنتورهای هوشمند (AMI) است که این کنتورها قابلیت‌های بسیاری از جمله قرائت از راه دور، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و... را در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌دهد.
99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
9918/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق هوشمندسازي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صبح امروز، رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی به همراه ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمیه ارومیه، ضمن تبریک روز معلم از زحمات این قشر با اهدای شاخه گل و هدایا تجلیل کردند. 

رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی، ضمن اشاره به نقش انسان ساز و تربیتی معلمان گفت: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی با الگو گیری از حضرت زهرا (س) توانسته اند به جایگاه رفیعی در بخشهای علمی، سیاسی و فرهنگی   اجتماعی دست پیدا کنند.

وی افزود: هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست، مگر به دست توانای معلم و بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

موسویان گفت: کودکان در دست معلمان امانت هستند و فکر دانش‌آموزان در دست ما امانت است و نسبت به فکر آن‌ها مسئولیت داریم.

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند و ما امانت دار دانش‌آموزان در قبال والدین هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلمان در قبال فکر و ذهن دانش‌آموزان مهم است، افزود: تاثیری که معلمان روی کودکان و نوجوانان دارند به مراتب بیشتر از خانواده ها است و دشمن در تلاش است که ماهیت دختران را تغییر دهد و این نیاز جهاد معلمان است.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها