Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:03:51 GMT

افزایش نژاد دام سمینتال در آمل

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۷۹۵۸

افزایش نژاد دام سمینتال در آمل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: مرکز اصلاح نژاد و تولید اسپرم‌های منجمد دامی سالانه ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال در شهرستان آمل تولید می‌کند.

وی افزود: نژاد سمینتال نژاد بومی کشور سوئیس بوده و در ۵ قرن گذشته به کشور آلمان آورده شد و از گونه گاو‌های قرمز رنگ و خالدار است که قدرت سازگاری بالایی داشته و از توانایی‌های زیادی برخوردار است و در دنیا برای رسیدن به پیشرفت‌های ژنیتیک از این نژاد استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه شرکت آمارد دام طبرستان آمل از دانش فنی شرکت Bvn آلمان بهره‌مند شده و بومی سازی را به منظور اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور آغاز نموده و سالانه ۵۰۰ هزار واحد دوز اسپرم را در سراسر کشور توزیع می‌کند، گفت: ۸۰ درصد نیاز داخلی کشوردر مرکز اصلاح نژاد آمارد دام آمل تامین می‌شود که با رضایت مندی پرورش دهندگان و  استقبال دامداری‎های روستایی و صنعتی و نیمه صنعتی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود: نژاد سمینتال یک نژاد دو منظوره شیری گوشتی است که روزانه ۲۸ تا ۳۰ لیتر شیر تولید می ‎کند و پرواری آن بعد از ۹ ماهگی روزانه هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گرم افزایش وزن داشته که در نهایت به وزن ۷۰۰ کیلو رسیده و به کشتارگاه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ م

تولید ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد دام سمینتال در آمل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد