Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:14:27 GMT

۶ هزار مجوز رسانه ای در کشور صادر شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۰۲۷۹

۶ هزار مجوز رسانه ای در کشور صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلطانی فر ظهر پنج شنبه در نشست با مدیران رسانه‌های خراسان شمالی، با بیان اینکه علاوه بر رسانه های مکتوب ۴۰ هزار خبرگزاری و چهار هزار پایگاه خبری مجوزدار در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد خبرگزاری‌ در ایران بیش از اتحادیه اروپا است و این ‌جای سؤال دارد که این حجم از رسانه‌ها در کشور آیا موردنیاز است یا خیر؟

سلطانی فر در ادامه به وجود ۶۶۱ نشریه اقتصادی و ۳۳۰ نشریه ورزشی اشاره کرد و افزود: چنانچه این نشریه‌ها تأثیر گذار بودند باید تاکنون در عرصه اقتصادی و ورزشی جزء برترهای جهان می‌شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این میزان رسانه در کشور، ضرورت بازنگری و بررسی نحوه تاثیرگذاری آن ها را در کشور دو چندان می کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه در چندسال اخیر درخواست مجوز نشریه افزایش یافته است، گفت: دولت برنامه حمایتی برای رسانه‌هایی که در یک سال اخیر مجوز دریافت کرده اند، ندارد.

سلطانی فر همچنین به مسئله توزیع آگهی ها اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد درآمد روزنامه ها و دیگر نشریات از طریق آگهی ها به دست می آید و همچنین مدتی است آگهی‌ها به واسطه رابطه و خارج از اقتدار وزارت فرهنگ و ارشاد در اختیار برخی از رسانه‌ها قرار می گیرد که این میزان تخلفات کار را برای ما دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی و دیگر مشکلات بین آگهی های دولتی و روزنامه ها فاصله ایجاد کرده که بازگشت مجدد آگهی ها به چرخه نشریات نیاز به چاره اندیشی دارد.

وی در ادامه به فعالیت ۳۰ انجمن صنفی رسانه‌ای در کشور اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد بر تشکیل این انجمن ها در استان ها تاکید دارد و از آن ها حمایت می کند.

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران و خبرنگاران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه این وزارتخانه بر مسئله آموزش تاکید ویژه ای دارد، گفت: بنابراین باید دوره های مختلف آموزشی ویژه اصحاب رسانه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و وزارت فرهنگ و ارشاد تمام هزینه‌های این دوره‌های آموزشی را برعهده می گیرد.

سلطانی فر با تاکید براینکه مدیران ملزم به پاسخگویی و اطلاعات دادن به خبرنگاران هستند، اظهار کرد: به این منظور باید دوره های آموزشی برگزار تا ترس مدیران از روزنامه نگارن و خبرنگاران از بین برود و رابطه تعاملی ایجاد شود.

وی در ادامه به کاهش اشتراکات دستگاه های اجرایی خراسان شمالی اشاره و تاکید کرد: صرفه جویی در ادارات نباید از سمت کاهش اشتراکات روزنامه ها باشد و این مهم در جلسات شورای اداری مطرح شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین درباره مشکلات رسانه ای خراسان شمالی گفت: با وجود ۲۵۰ الی ۳۰۰ خبرنگار و کمی تعداد نشریات، رفع مشکلات رسانه های این استان کار سختی نیست چرا که می شود با در نظر گرفتن کمک هایی دغدغه های آنان را کاهش داد.

سلطان فر همچنین بر ایجاد رشته‌های تخصصی رسانه و مطبوعات در دانشگاه مادر خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: برای تحقق این امر اقدام جدی شود تا علاقه مندان به این رشته از تحصیلات تکمیلی آن بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به ایرادات قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها، بیان کرد: باتوجه به اینکه ایراداتی بر قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها وارد بود به تازگی برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای بازبینی و رفع ایرادات قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید تمام رسانه‌های محلی و کشوری نظرات خود را منتقل کنند.

کد خبر 4509434 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سلطانی فر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور