Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اولين تصاوير مربوط به عمليات حمله به سرکرده هاي مزدوران سعودي در پايگاه العند منتشر شد. در اين عمليات حدود 150 افسر و نظامي مزدور کشته يا مجروح شدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از العالم، اين تصاوير نشان مي دهند که تعدادي از مزدوران کشته يا مجروح شده اند همچنين فرمانده هان رده اول شرکت کننده در اين مراسم را شناسايي مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرتيپ عبد الله الجفري، سخنگوي نيروي هوايي يمن در گفتگو با شبکه العالم از کشته يا مجروح شدن حدود 150 تن از مزدوران از جمله تعدادي افسر و فرمانده عالي رتبه خبر داد.
الجفري گفت: اين حمله پيشدستانه نيروي هوايي يمن با استفاده از پهپاد "قاصف 1"، پس از عمليات شناسايي دقيق و جمع آوري اطلاعات درباره مرحله اول از دوره آموزشي 2019 مزدوران ائتلاف سعودي در پايگاه العند اجرا شد.
الجفري گفت در اين عمليات تعدادي از فرماندهان نظامي و امنيتي دشمن مجروح شدند. که از آن جمله مي توان به فضل الحسن، فرمانده منطقه چهارم و سرتيپ جواس و رؤساي شوراي محلي و فرماندهان نظامي و سياسي اشاره کرد.
وي افزود اين عمليات در پاسخ به حمله وحشيانه متجاوزان به خاک يمن با استفاده از هواپيماهاي امريکايي و سلاح هاي ساخت رژيم صهيونيستي انجام شده است. اين پايگاه در اختيار امارات بوده است و اين کشور از اين پايگاه کنترل اوضاع سياسي و نظامي در استان هاي جنوبي را در اختيار دارد.
رسانه هاي سعودي - اماراتي نيز اذعان کردند که رئيس دستگاه اطلاعاتي منصور هادي به نام "محمد صالح طماح" و فرمانده پليس نظامي و نيز استاندار لحج به نام عبد الله الترکي مجروح شده اند.
منابع آگاه گفتند "عبد الله النخعي" رئيس ستاد مشترک و معاون وي و برخي فرماندهان نظامي هم مجروح شدند.

کشته و زخمي شدن دهها مزدور منصور هادي
طي انفجاري شديد در پايگاهي در لحج يمن، رئيس ستاد مشترک دولت مستعفي زخمي شد و چند فرمانده عاليرتبه ديگر کشته شدند.
صبح امروز (پنج‌شنبه) طي يک رژه نظامي در پايگاه «العند» در استان لحج يمن انفجاري شديد رخ داد.
بر اساس گزارش وبگاه «المشهد اليمني»، در پي اين انفجار عبدالله النخعي رئيس ستاد مشترک دولت مستعفي يمن زخمي شد و چند فرمانده بلندپايه نظامي کشته شدند .
بنا به اين گزارش، «صالح الزنداني» معاون رئيس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفي يمن، «محمد صالح» رئيس دستگاه اطلاعات دولت مستعفي و «ثابت جواس» از فرماندهان نظامي اين دولت، از ديگر مجروحان هستند.
شبکه تلويزيوني المسيره هم گزارش داد در حمله پهپادي نيروهاي يمني به مزدوران منصور هادي در پايگاه نظامي العند در استان لحج ، 50 نفر از آنها کشته و زخمي شدند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن تاکيد کرد : ده ها تن از فرماندهان ارشد مزدوران سعودي در حمله پهپاد «قاصف کا- 2» کشته يا زخمي شدند .
سرتيپ يحيي سريع گفت: اين حمله يک عمليات نظامي بي سابقه يگان پهپادي ارتش وکميته هاي مردمي يمن در پايگاه العند واقع در استان لحج بود.

اعزام گروه جديدي از نظاميان سوداني به يمن
منابع اختصاصي از رسيدن گروه جديدي نظاميان سوداني براي شرکت در عمليات نيروهاي ائتلاف سعودي اماراتي عليه يمن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري النجم الثاقب اين گروه از نيروهاي سوداني بخشي از 6 هزار نظامي هستند که وزير دفاع سودان قول داده بود براي شرکت در ائتلاف سعودي – اماراتي به منطقه اعزام مي کند.
شايان ذکر است که اعزام نظاميان سوداني پس از آن صورت مي گيرد که امارات نيروهاي خود را پس از شکست در جنگ از يمن خارج کرده است؛ اين خود ثابت مي کند که جان نظامي سوداني چقدر بي ارزش شده است که مي خواهند آنها را در جنگي بي نتيجه و بي پايان درگير کنند.

حمله مزدوران سعودي به يک منزل مسکوني
مزدوران متجاوز سعودي منزلي در استان الحديده يمن را به آتش کشيدند
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ مزدوران متجاوز سعودي با هدف قرار دادن يک منزل مسکوني در شهر الدريهمي استان الحديده آن را به آتش کشيدند.
يک منبع محلي در الحديده از آتش گرفتن يک منزل مسکوني در شهر الدريهمي واقع در استان الحديده بر اثر هدف قرار گرفتن توسط مزدوران متجاوز سعودي خبر داد.
اين منبع محلي افزود: منزل ماهر عبدالله شهروند يمني با يک فروند موشک هدايت شونده هدف قرار گرفت که باعث شد به طور کامل دچار آتش سوزي شود. اين در حالي است که تجاوزهاي متجاوزان و نقض توافقنامه آتش بس در الحديده توسط آنان همچنان ادامه دارد.

هشدار سازمان ملل درباره وقوع قحطي در يمن
معاون دبيرکل سازمان ملل در نشست شوراي امنيت درباره يمن گفت: ده ميليون يمني در آستانه قحطي قرار دارند و بيش از سه ميليون نفر از شهرهايشان آواره شده اند.
معاون دبيرکل سازمان ملل در امور انساني، هشدار داد ده ميليون نفر در يمن با خطر قحطي روبرو هستند. به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، مارک لوکوک در نشست شوراي امنيت درباره يمن گفت ده ميليون يمني در آستانه قحطي قرار دارند و بيش از سه ميليون نفر از شهرهايشان آواره شده اند.
کد ويديو
لوکوک افزود: سازمان ملل به اتخاذ تدابير مناسب براي آغاز مرحله بعدي توزيع کمک هاي انساني در يمن خوشبين است. البته نمي توانم بگويم شرايط يمن بهبود يافته است، زيرا همچنان فاجعه بار است. بيش از بيست و چهار ميليون نفر در يمن به کمک نياز دارند که ده ميليون نفر از آنها در آستانه قحطي قرار دارند. نيمي از مراکز بهداشتي در يمن کار نمي کنند و صدها هزار نفر در سال گذشته بيمار شدند. ميليون ها نفر در يمن، همچنان از گرسنگي شديد رنج مي برند و شرايط شکننده اي دارند.
وي خاطر نشان کرد: پيشرفت سياسي که مارتين گريفيتس فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن، به آن اشاره کرد مستحق حمايت مستمر شماست، اما اين پيشرفت سياسي، يک کودک گرسنه را هم در يمن سير نمي کند. به همه طرف هاي کمک کننده به يمن اميدوار هستيم تا کمک هاي سخاوتمندانه اي را در ماه فوريه آينده اعلام کنند. ميليون ها يمني به شما نگاه مي کنند تا به آنها کمک و از آنها حمايت کنيد.
وي افزود: توافقنامه سوئد و قطعنامه شماره 2451 (مربوط به اين توافقنامه) تأثير عملي داشته اند اما تا کنون کمکي به اوضاع انساني يمن نکرده اند.
وي گفت: اوضاع همچنان فاجعه آميز است. در حال حاضر بيش از 24 ميليون نفر معادل 80 درصد جمعيت نيازمند کمک هاي بشردوستانه هستند؛ از اين تعداد 10 ميليون نفر در آستانه گرسنگي کامل قرار دارند و بيش از 3.3 ميليون نفر در دوازده ماه گذشته آواره شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح