Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تعامل با دنیا را از ملزومات دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 دانست و گفت: در همین راستا هیچ منع حاکمیتی برای تنش زدایی با کشورهای جهان نداریم.

به گزارش ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت های صادرکننده چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از مهمترین اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز تبدیل ایران به قدرت اقتصادی اول منطقه است و بی شک تحقق این مهم با جنگ و منازعه با جهان امکانپذیر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگرچه ما با کشورهای غربی اختلافاتی داریم، اما نمی توانیم با همه کشورها بر مبنای کینه توزی رفتار کنیم و اگر بر اساس تعامل با دنیا پیش نرویم، نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم.
فلاحت پیشه، فلسفه شکل گیری برجام را تعامل با دنیا و تنش زدایی دانست و گفت: برجام یکهزار و 248 تحریم را از میان برداشت و تعامل کشور را با جهان تسهیل کرد، اما اینکه طرف ما نامرد از آب درآمد، مانع از تحقق اهداف مهم این برنامه جامع مشترک شد.
این نماینده مجلس، پیوستن ایران به AFTF را از دیگر راهکارهای تنش زدایی دانست و تصریح کرد: ما مسئول مدیریت شرایط کنونی کشور هستیم و اگر با دنیا وارد تعامل نشویم دین شرعی و قانونی بر گردن خواهیم داشت.
فلاحت پیشه با بیان اینکه عمر افراطی گری در دنیا ناپایدار است، افزود: اگرچه ترامپ برجام را پاره کرد و ما امروز با تکانه های ارزی و مشکلات ناشی از آن مواجه هستیم اما این وضعیت ناپایدار است و به مساعد شدن اوضاع امیدوار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ایران هم بنا ندارد افراطی گری را دنبال کند و باید در قالب منافع خودمان با کشورهای جهان رفتار کنیم.
فلاحت پیشه در ادامه پیگیری مشکلات اقتصادی بخش خصوصی را از مهمترین اهداف مجلس دانست و گفت: در همین خصوص کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس در خدمت رفع مشکلات سرمایه گذاران فعال شده است.
وی افزود: بخش خصوصی با وجود اینکه در تصمیم گیری های سیاسی هیچگاه نقش نداشته اما همواره کمک حال کشور بوده و باید جایگاه این بخش بیش از پیش ارج نهاده شود.
فلاحت پیشه، همچنین از تصمیمات دو پهلو و مبهم در کشور انتقاد کرد و گفت: از ویژگی های جهان سوم اتخاذ چنین تصمیماتی است که نمونه بارز آن را در مساله آب شاهد هستیم.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به منظور بازدید از حوضه زاینده رود در محدوده این استان و بررسی مشکلات آب این حوزه و همچنین بررسی مشکلات بخش خصوصی این استان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
7363/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی مجلس تنش زدایی تعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • دومین برد نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم