Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی در نشست خبری ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استان گیلان که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه از 22 سال قبل طرح ازدواج دانشجویی در کشور کلید خورد، اظهار کرد: طرح امسال با عنوان «همسفر تا بهشت» به مدت سه روز در مشهد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های طرح ازدواج دانشجویی تا پایان امسال انجام می‌شود افزود: تعدادی بالغ بر 4 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بوده که بخش عظیمی از این قشر را جوانان تشکیل می‌دهند که باید با تبلیغات درست در امر ازدواج آنان را ترغیب به تشکیل زندگی مشترک کرد.

حجت الاسلام صفوی افزود: جوانان ، سرمایه‌های عظیم کشور هستند و اگر در این زمینه خدای نکرده غفلتی صورت گیرد و به ازدواج و اهمیت آن کم توجهی شود، گرفتاری‌های بسیار بزرگی متوجه جوان، خانواده و کشور است و با توجه به مسائل و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان باید در جهت حل این مشکلات به آن‌ها در تشکیل زندگی و خانواده کمک کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه از حدود 5 سال پیش تا امروز استقبال از ازدواج دانشجویی سیر نزولی داشته‌ است، بیان داشت: از شروع ثبت نام تا به امروز در سال جاری، حدود 100 زوج ثبت نام کرده‌اند و تا 30 دی ماه برای ثبت نام فرصت باقی مانده است .

صفوی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در این طرح دانشجو بودن یک نفر از زوجین نیز کافی است، بیان کرد: ازدواج محبوب‌ترین حرکتی است که در دین اسلام ، بنا شده است و به همین دلیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تمامی هزینه‌های سفر مشهد زوجین دانشجو را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کاروانی متشکل از80 زوج دانشجو به مشهد سفر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: سفر کاروان طرح « همسفر تا بهشت » در تاریخ 24 بهمن امسال انجام می‌شود که تاکنون 30 زوج برای اعزام کاروانی اعلام آمادگی کرده‌اند و دانشجویانی که با این کاروان که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حرکت خواهد کرد، تا پایان دی ماه ثبت نام کنند می توانند از تسهیلات 30 میلیون ریالی اهدایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، استفاده کنند.

حجت الاسلام صفوی با تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی کشور، خبر داد: دانشجویان مقاطع کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور می توانند از شهریه رایگان و دانشحویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تخفیف شهریه 50 درصدی در ترمی که ازدواج کرده اند، بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی از دانشگاهها در کنار خوابگاه‌های مجردی، خوابگاه‌های متأهلین نیز وجود دارد بیان کرد: در خصوص احداث هر چه بیشتر خوابگاههای متاهلین با مساحت های کم در دانشگاه‌ها باید تلاش کرد واین طرح در دستور کار رؤسای دانشگاهها، قرار دارد و در این بین سهم خیرین مسکن ساز نیز نادیده گرفته نشود و باید از کمک خداپسندانه این خیرین در جهت احداث مسکن هایی با متراژ پائین جهت استفاده خوابگاهی دانشجویان متأهل، بهره مند شد.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: دانشجویان علاقه مند به ثبت نام می توانند با مراجعه با دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهها و یا به سایت های EZDEVAJ.ORG و ezdevaj.nahad.ir و sobhedaneshjoo.ir در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

78 / 31 دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان سید محمد حسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ازدواج دانشجویی تخفیف شهریه همسفر تا بهشت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ازدواج دانشجویی تخفیف شهریه همسفر تا بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست بررسی مسائل آموزش عالی استان قزوین که در قالب برنامه موسوم به سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، اظهار کرد: قزوین به سبب نزدیکی به تهران زمینه جذب دانشجویان زیادی از تهران و کرج را فراهم آورده است.

وی آمار دانشجویان مشغول تحصیل در این استان را ۴۳هزار نفر بیان کرد و گفت: ۳۹مرکز آموزش عالی و دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد و غیرانتفاعی در این استان فعال است و همچنین حدود ۱۰۰۰نفر عضو هیئت‌علمی در استان قزوین مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ارزیابی و نظارت را کاری چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: معمولاً در همه استان‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد که امکان ارزیابی و نظارت خوب را از هیأت ارزیابی‌کننده می‌گیرد. در استان قزوین هم مشکلات از این دست از جمله دخالت‌ها و مقاومت‌های بیرونی (خارج از حوزه آموزش عالی) وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این دخالت و مقاومت‌های خارج از حوزه آموزش عالی در استان قزوین بارز است، گفت: همین چالش گاهی‌اوقات باعث می‌شود نتوانیم به حد مطلوب کیفیت آموزش عالی را تأمین کنیم و بعضی‌وقت‌ها مجبور می‌شویم رویکردمان در حوزه ارزیابی و نظارت را تعدیل کنیم.

وی ادامه داد: به این شکل وادار می‌شویم که از توقعات‌مان بکاهیم تا کم‌کم بتوانیم زمینه بهتر شدن اوضاع و کیفیت آموزش عالی را فراهم کنیم. با این حال در بین مراکز دانشگاهی استان قزوین وفاق و همگرایی خوبی برای بهبود کیفیت آموزش عالی و تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه وجود دارد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با اشاره به موضوع انحلال برخی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: بعضی از این مؤسسات به حدی نظر کارشناسی حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم را قبول داشتند که داوطلبانه به سمت انحلال رفتند. چرا که عمدتاً مقاومتی در چنین مؤسسه‌هایی وجود دارد، اما خوشبختانه این اتفاق اینجا به آرام‌ترین شکل افتاد.

قاسم‌زاده ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و کمک‌های وزارت علوم نظام آموزش عالی در استان قزوین به یک الگو برای کل کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه را به عهده بگیریم، یکی از گلایه‌های جدی این بود که نظارت بر آموزش عالی در استان قزوین جایگاه ندارد و جایگاه و نیروی انسانی در این حوزه وجود ندارد. به همین دلیل چند نیروی کارآمد به این حوزه اضافه کردیم تا حداقل‌های این حوزه تأمین شود و نظارت که وظیفه ذاتی ماست، محقق شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و حوزه راکد ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در استان قزوین فعال شده و گزارش‌های هیأت‌های ارزیاب به وزارت علوم می‌رسد، حاصل تلاش شورای ارزیابی و نظارت دانشگاهی در استان قزوین است.

روح‌الله رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم هم در این نشست گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم ‌مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

همچنین در حاشیه این نشست رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم و هیات همراه از تالار قزوین شناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900193

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند