Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی روز پنجشنبه در سومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با عنوان مبانی و مسائل مشترک ادیان در حوزه تعلیم و تربیت در مشهد افزود: اسلام و مسیحیت در کنار هم بخش عظیمی از جهان علمی و دینی را تشکیل می دهند و این دو مشترکات فراوان دارند.
وی به مشترکات فراوان میان اسلام و مسیحیت اشاره و بیان کرد: این دو دین در اصول توحید، معادباوری، اعتقاد به منجی، عدالت، عقاید وحیانی، ایمان به انبیاء الهی، تلاش برای پیوند بین دنیا و آخرت، نماز، دعا، عرفان و حرمت نهادن به مراکز مقدس اشتراک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: البته تهدیدات مشترک شامل الحاد، اندیشه های سکولار، خشونت نسبت به زنان و کودکان، فروپاشی نظام خانواده و افراط گرایی مذهبی نیز میان ما مشترک است.
وی خطاب به مسیحیان مومن گفت: فاصله ما و شما در روشها، سلیقه ها و زبانهاست اما می توانیم در موضوعات مختلف و با توجه به مشترکات فراوان همکاریهای عملی داشته باشیم.
حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: اگر انبیاء الهی نبودند وادیان در دنیای کنونی نقش آفرینی نمی کردند قطعا وضعیت دنیا خشونت بارتر و رنج آورتر بود. کنفرانس تربیت دینی معتقد است همراهی ادیان الهی می تواند با تسهیل تربیت دینی رنج بشر را کم و راه تربیت و هدایت او را به سوی دنیایی زیباتر و آرامش بخشتر فراهم کند و مناسبات اجتماعی بشر را انسانیتر نموده و اورا به فطرت، معنویت و اخلاق سوق و مدارای مبتنی بر اخلاق و علم را در میان بشر گسترش دهد.
وی ادامه داد: دو رکن اصلی تربیت دینی را ویژگیهای امام رضا(ع) یعنی عقلانیت و رحمت می دانیم. باید توجه داشت که امروز در بین نظریه های تعلیم و تربیت دیگر تربیتهای تحمیلی، رسمی، تصنعی، تقلیدی، ماشینی و بریده از معنویت و اخلاق و سکولار هیچکدام این دو صفت عقلانیت و رحمت را تامین نکرده اند.
مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: عقلانیت است که انتخاب آزادانه انسان رافراهم و رافت و رحمت است که عشق و احساس و نشاط را به روابط انسانی می بخشد. معتقدیم تربیت دینی تربیت تجربی است. به این معنا که نمونه های عملی و الگوها را معرفی و ارائه می کند.
وی در ادامه همچنین به 34 سال فعالیت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: این مرکز پشتوانه تحقیقاتی و علمی بارگاه رضوی در زمینه دانشهای اسلامی و از دستاوردهای مبارک انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: در طول این سالها نیمی از محققان بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی را استادان و عالمان حوزه های علمی و نیمی دیگر را دانش آموختگان و آکادمیهای دانشگاهی کشور تشکیل داده اند و محصول این سالها چهار هزار طرح و اثر پژوهشی منتشره در زمینه های مختلف اسلامی و دینی می باشد.
وی ادامه داد: افزون بر 117 مورد از آثار این مرکز پژوهشی در جشنواره های ملی و بین المللی جزو برترینها بوده است. هر اثری که درزمینه مسیحیت در ایران منتشر شده آن اثر را کتابشناسی و منتشر کرده ایم و نیز حداقل 15 اثر از زبان فرانسه ترجمه و منتشر شده است.
'همایش تربیت دینی در ادیان ابراهیمی' اسفند ماه آتی از سوی آستان قدس رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود. هدف این همایش بین المللی با حضور دانشگاهها، پژوهشگاهها، موسسات آموزش عالی و حوزه‌ های علمیه سراسر کشور 'برقراری تعامل و همفکری اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان در ارتباط با مبانی، مسائل و چالشهای مشترک در زمینه تربیت دینی، تبادل تجارب عملی ادیان ابراهیمی و زمینه سازی دستیابی به تولید دانش و تقویت دین' است.
پیش از برگزاری 'همایش تربیت دینی در ادیان ابراهیمی' سه نشست تخصصی به منظور آمادگی بیشتر طراحی و نخستین آن ماه گذشته در لبنان با حضور اساتید ایرانی و لبنانی برپا شد. دومین و سومین نشست نیز دیروز و امروز با عنوان 'نظام تربیت دینی در دانشگاهها، حوزه‌ ها و مراکز دینی' با حضور سه نفر از مسیحیان ساکن فرانسه در مشهد برپا شد.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آستان قدس رضوی تعلیم و تربیت عشق عضو هیات علمی دانشگاه مسیحیت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان