Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:59:16 GMT

وزارت خارجه سفیر رومانی را احضار کند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۴۲۴۴

وزارت خارجه سفیر رومانی را احضار کند

خبرگزاری ایسنا:، علیرضا رحیمی در واکنش به تحریم جدید اتحادیه اروپا، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد یکسری اتهامات بی اساس توسط برخی از کشورهای اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران بودیم که نه تنها مستندات و ادله کافی نداشتند که ارتباطات این اتهامات نشان دهنده وجود سناریویی پشت این اتهامات است.

وی با اشاره به مناسبات ایران و اتحادیه اروپا، گفت‌: مناسبات ایرا ن و اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا نباید افراطیون عامل بر هم خوردن این مناسبات به خصوص دوجانبه شوند، البته که موارد مطرح شده در روزهای اخیر از اساس بی پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حال‌ حاضر رومانی رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا است؛ لذا درخواست ما از وزارت امور خارجه احضار سفیر رومانی به عنوان نماینده رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا می‌باشد تا توضیحات لازم داده شود که در نهایت اقدامات افراطیون منجر به بر هم خوردن کاهش مناسبات با اتحادیه اروپا نگردد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت خارجه سفیر رومانی تحریم ها اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین سفیر آلمان را احضار کرد

سفیر آلمان در چین روز گذشته در پی دستگیری چند مظنون به جاسوسی برای پکن به وزارت خارجه این کشور احضار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشترن"، پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان به اتهام جاسوسی برای چین، سفیر آلمان در پکن احضار شد. پاتریشیا فلور، سفیر آلمان روز پنجشنبه در سرویس پیام کوتاه ایکس نوشت: وی امروز به وزارت خارجه احضار شد.

وی تاکید کرد: این "یک حرکت بسیار روشنگرانه" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. فلور ادامه داد: ما جاسوسی در آلمان را تحمل نمی‌کنیم.

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در آلمان اخیرا اتهامات جاسوسی مقامات امنیتی آلمان علیه این کشور را رد کرده و آن را اقدامی برای بدنام کردن پکن دانست.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

دادستان کل فدرال آلمان در کارلسروهه در این باره گفت: این پرونده شامل پروژه‌های تحقیقاتی می‌شود که می‌توانند به ویژه برای گسترش قدرت رزم دریایی چین مفید باشند.

دادرسی علیه سه مظنون بر اساس یافته های اداره فدرال برای حفاظت از قانون اساسی است. در جریان این دستگیری ها، منازل و محل کار آنها تفتیش شد. قانون جزا جریمه نقدی یا حبس تا پنج سال را برای جرم ایفای نقش به عنوان مأمور سرویس مخفی و در موارد خاص به مجازات حبس تا ده سال پیش بینی کرده است.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

این مردان متهم به جاسوسی برای چین که 29 و 32 ساله هستند قرار است امروز جمعه در دادگاه لندن حاضر شوند.

واحد ضد تروریسم پلیس بریتانیا مسئول پرونده‌های جاسوسی در سپتامبر 2023 اعلام کرد که این دو مرد را در ماه مارس دستگیر کرده است. گزارش‌های رسانه‌ای در آن زمان می‌گفتند که یکی از این دو مرد در حالی که به عنوان دستیار پژوهشی در پارلمان کار می‌کرد، با اعضای حزب محافظه‌کار حاکم، از جمله تام استیمهات، وزیر امنیت، در تماس بوده است. با این حال، گفته می‌شود که استیمهات تنها با مظنون تماس محدودی داشته است، آن هم در دوره قبل از تصدی پست وزیری او.

این پرونده در ماه سپتامبر نیز باعث تنش‌های دیپلماتیک شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پکن را به «دخالت» در دموکراسی پارلمانی در پرتو تحقیقات در این باره متهم کرد. چین با عصبانیت واکنش نشان داد و «قاطعانه» اتهامات جاسوسی را رد کرد.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلماناقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد