Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات وزارت بازرگانی چین، در ماه دسامبر سال گذشته میزان مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین برای نخستین بار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد تاریخی در روابط تجاری بین دو کشور است. ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گائو فین"سخنگوی رسمی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که در اواسط ماه دسامبر سال گذشته میزان مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین برای نخستین بار به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این رقم یک رکورد تاریخی در عرصه روابط تجاری بین دو کشور است.

این مقام دولتی تاکید کرد که روسیه جایگاه نخست را در میان اصلی‌ترین شرکای  بازرگانی چین با توجه به قوه محرکه رشد داشته و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور همچنان در حال رشد است. پکن، بزرگترین شریک تجاری مسکو محسوب شده و روسیه نیز جایگاه دهم در بین شرکای تجاری این کشور را دارد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین یادآور شد که پکن حاضر است در آینده نیز به تلاش‌های برای توسعه روابط چین و روسیه ادامه دهد.

ترامپ: هیچ کس مثل من با چین و روسیه سختگیر نبوده استدور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکنلاوروف: روسیه در جنگ تجاری آمریکا-چین دخالت نمی‌کند

بر اساس اطلاعات اداره اصلی گمرک چین، میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور طی ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2018در مقایسه با زمان مشابه در سال 2017، نزدیک به 30 درصد افزایش یافته و به 97.23 میلیارد دلار رسید. صادرات چین به روسیه نیز 12 درصد افزایش داشته و به 43.45 میلیارد دلار رسیده و واردات از روسیه هم بیش از 44 درصد افزایش یافته و به میزان  53.78 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار روسیه اخبار چین اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیرساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت، گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت‌نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش‌از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه‌ی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام‌

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند