Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جرومی پاول رییس فدرال‌رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به شدت نگران بزرگتر شدن حباب بدهی ایالات‌متحده است، که طبق داده‌های خزانه‌داری آمریکا، به تازگی به ۲۱.۹ تریلیون دلار رسیده است.

پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی‌سی گفت: من خیلی در این مورد نگران هستم. از دیدگاه فدرال‌رزرو ما نگاه واقع‌بینانه‌ای به طول چرخه تجاری داریم و این چهارچوب مرجع ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناپایداری بلندمدت مالی دولت فدرال آمریکا، چیزی نیست که خود را در میان‌مدت بروز دهد و ما بتوانیم سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی به آن مرتبط کنیم.

او اضافه کرد: این یک مساله بلندمدت است که ما قطعا باید با آن روبرو شویم و در آینده انتخابی به جز این رویارویی نخواهیم داشت.

تنها یک روز قبل از این اظهارات، کسری کلی آمریکا ۲۱.۹۳ تریلیون دلار اعلام شد که از این میزان ۱۶ میلیارد دلار افزایش بدهی عمومی است (بیشتر به علت افزایش نرخ بهره) و ۵.۸ میلیارد دلار بدهی بین دولتی است. طبق این داده‌ها میزان بدهی ۱ تریلیون دلار نسبت به سال قبل بیشتر شد.

پیش از این هم اتفاق افتاده بود که ۱ تریلیون دلار در یک سال به میزان بدهی آمریکا افزوده شود، اما هرگز این اتفاق در دوره رشد اقتصادی پایداری مانند دوره کنونی رخ نداده بود. این باعث شد نگرانی‌ها در مورد این که چه اتفاقی در موقع رکود اقتصادی رخ خواهد داد را تقویت کرد.

کد خبر 4509985

منبع: مهر

کلیدواژه: بدهی مالی فدرال رزرو فدرال رزرو آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد