Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سی و دومین یادواره شهدای عملیات کربلای 5، در مسجد پنبه‌چی واقع در محله امیریه تهران با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید

سردار ادیبی: پیروزی‌ ملت‌های سوریه و لبنان ثمره دفاع مقدس بود

در این مراسم، بعد از قرائت قران و پخش کلیپ، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ادیبی با بیان اینکه فتح‌الفتوح دفاع مقدس، خلق جوانان مومن و باعظمت در آن دوران است، گفت: جوانان و رزمندگان ما در دفاع مقدس هیمنه کسانی که در طول تاریخ ملت ایران را تحقیر می‌کردند، شکستند و این یک دستاورد بزرگ بود که نباید از آن غفلت کرد. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در این مراسم ادامه داد: مبارزه با استکبار در بین ملت‌های منطقه به‌واسطه الگوهای دفاع مقدس صورت گرفت. در سفری به سوریه و لبنان با برخی مردم که صحبت می‌کردیم می‌گفتند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی موجب شد ما نجات پیدا کنیم؛ نه بخاطر کمک‌های ما بلکه با ایجاد روحیه خودباری و انگیزه مقاومت. نجات سوریه و لبنان و یمن ثمره دفاع مقدس بود و باید از این میراث بزرگ پاسداری کنیم. 

بعد از اتمام سخنرانی سردار ادیبی، مرتضی سرهنگی پژوهشگر دفاع مقدس پشت تریبون رفت و به بیان خاطراتش از دوران دفاع مقدس پرداخت. وی با بیان اینکه 12 هزار عنوان کتاب درباره جنگ تحمیلی منتشر شده است، گفت: باید افرادی که با ما جنگیدند بشناسیم. من در دوران دفاع مقدس خبرنگار بودم و در سنگرهای عراقی هرچه کتاب و مجله پیدا می‌کردم به روزنامه می‌آوردم تا ترجمه شود. یک‌بار کتابی از دایی صدام «خیرالله تلفاح» پیدا کردم؛ تلفاح در این کتاب نوشته بود من از خداوند تعجب می‌کنم که چرا یهودی، مگس و ایرانی را خلق کرده است و اینها مزاحم طبیعت هستند!

وی افزود: بعدها ماهر عبدالرشید در مصاحبه‌ای درباره وارد کردن مواد حشره کش و ساخت سلاح شیمیایی علیه ایرانی‌ها گفته بود "ایرانی‌ها هم حشره‌ای بیش نیستند" و این نگاه بعثی‌ها درباره مردم ما بود.

سرهنگی با بیان اینکه ما از 19 کشور اسیرداری کردیم و من با آنها صحبت کردم، اظهار داشت: ما همان غذایی را به اینها می‌دادیم که سرباز ایرانی و فرمانده پادگان می‌خورد و من که خبرنگار بودم هم از همان غذا می‌خوردم. خیلی از عراقی‌ها با ما نجنگیدند و توسط  صدام اعدام شدند. صدام گروهی تحت عنوان "لجنة الاعدامات" درست کرده بود و هرکس از جنگ برمی‌گشت اعدام می‌کردند. ما خبرنگاران جنگ در آن زمان به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای نوشتیم و تاکید کردیم خیلی از عراقی‌ها که نخواستند با ما بجنگند توسط صدام اعدام شده‌اند، درحالی‌که انسان‌های صلح طلبی بودند اما اعدام شدند.

** خلبانی که برای نگفتن یک جمله به 18 سال اسارت محکوم شد

این نویسنده آثار دفاع مقدس ادامه داد: من با خلبان لشکری سفری به اهواز داشتم. با هم به اهواز رفتیم و مهمان لشکر رزهی اهواز بودیم. شب در حال صحبت بودیم که به من گفت من زمانی که اسیر شدم، چند روزی من را در خانه‌ای در بغداد نگه داری کردند و همه نوع امکانات داشتم. یک مسئولی به نام "ابوفرح" داشتم که به من گفت "صدام تقاضایی از تو داردکه اگر تو یک دقیقه در تلویزیون بگویی شروع‌کننده جنگ ایران بود هرجایی از دنیا بخواهی می‌توانی بروی و حتی در فرانسه اقامت کنی و سفارتخانه‌های ما در دنیا آماده هستند از تو استقبال کنند." شهید لشکری می‌گوید "ابوفرح اگر یک خلبان عراقی در ایران این کار را کند، به وی چه می‌گویید؟" گفت او را خائن می‌دانیم. گفتم "چرا می‌خواهی از من یک خائن از من بسازی؟" آن یک جمله به 18 سال اسارت در انفرادی تبدیل شد و او نخواست به این مملکت خیانت کند.

در ادامه مراسم یادواره شهدای کربلای پنج در مسجد پنبه‌چی، احمد بابایی شاعر آئینی ابیاتی درباره شهدا و ایام فاطمیه خواند که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

همچنین سید مجید بنی‌فاطمه مداح اهل‌بیت در این یادواره به مرثیه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

  یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ در مسجد پنبه‌چی   ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • یادواره شهدای رودشتی
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی