Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپانیایی افه در گزارشی نوشت، ایران در صدد است برای ثبات اوضاع اقتصادی کشور، چهار صفر از پول خود را کم کند.به گزارش بلاغ،افه جمعه شب ادامه داد، این ایده مدت زیادی است که در ایران مطرح است اما کاهش ارزش کنونی پول و افزایش تورم ، باعث شده این موضوع دو باره مورد توجه قرار گیردد..

بر اساس این گزارش، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران هفته گذشته پیشنهاد حذف چهار صفر از ریال را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که این اقدام ، اعتبار پول ملی‌ در عرصه بین المللی را بهبود خواهد بخشید .

افه تصریح کرد: ارزش ریال نسبت به دلار و یورو در کمتر از یکسال، بیش از 60 درصد کاهش یافت. اوج کاهش ارزش پول در بین ماه های سپتامبر و اکتبر (شهریور- مهر) رخ داد .

افه نوشت: گذشته از تاثیر منفی‌ تحریم های امریکا، اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات عمیق از جمله در سیستم بانکی دارد. کاهش تعداد صفرها از واحد پولی که در بسیاری از کشورها و اخیرا در ونزوئلا صورت گرفته، می‌ تواند به کاهش تورم ، تسهیل مبادلات پولی‌ ، صرفه جویی در هزینه چاپ پول و افزایش ارزش اسمی آن کمک کند.

«الهه نوری غلامزاده» استاد اقتصاد دانشگاه تهران در این مورد به افه گفت: موفقیت این سیاست پولی‌ نیاز به برخی‌ پیش شرط ها از جمله توسعه اقتصادی مطلوب ، سیاست های پولی‌ موثر و سرعت گردش پول دارد که این شرایط در ایران وجود ندارد.

وی افزود؛ رکود اقتصادی به دلیل تاخیر در پرداخت به طلبکاران در سیستم بانکی، کسری بودجه دولت و عدم فروش ارز از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

این استاد اقتصاد گفت: باید بازارهای رقابتی‌ را تقویت کرد، نظام مالیاتی و شفافیت در بودجه را بهبود بخشید و وابستگی‌ اقتصاد به درآمد های نفتی‌ را کاهش داد .

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان