Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از اعزام بیش از 500 پزشک و متخصص برای ارائه خدمات درمانی به زائران بیت الله الحرام در شهرهای مکه و مدینه در ایام حج تمتع سال 98 خبر داد.

محمد تقی حلی ساز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: این پزشکان اعزامی به سرزمین وحی خدمات خود را به صورت کاملاً داوطلبانه و افتخاری و به صورت تمام وقت تا پایان ایام حج تمتع (حداقل 33 و حداکثر 43 روز) ارائه می دهند و در خدمت رسانی به زائران، ارائه خدمات درمانی را نسبت به برنامه‌های زیارتی و شخصی خود در اولویت قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اعزام نخستین گروه از این پزشکان نیمه تیر ماه سال 1398 انجام خواهد شد و فقط پزشکان عمومی و متخصصان داخلی، طب اورژانس، عفونی و قلب می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز پزشکی حج و زیارت به نشانی (http://www.hmciran.net)، برای نام نویسی اقدام کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: اعزام این پزشکان در راستای ماموریت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات سلامت به حجاج بیت الله الحرام صورت خواهد گرفت.
حلی ساز توضیح داد: برای تحقق این مهم، هماهنگی های لازم از ماه های گذشته و برنامه ریزی های لازم از تمتع سال گذشته تاکنون انجام شده تا روند خدمت رسانی به زائران میهن اسلامی در سرزمین وحی با خللی مواجه نشود.
وی اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی به زائران در شهرهای (مکه و مدینه) در ایام حج تمتع و زائران عتبات و عالیات در شهرهای (نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین) در کشور عراق در هر شکل و هر ماموریتی که به این مرکز داده شود، نیازمند یک تعامل سنگین بین ارگان های مختلف است که در این کار دخیل هستند. اگر همکاری وزارت کشور، امورخارجه، وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، پلیس فرودگاه و نیروی انتظامی نباشد، اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت به تنهایی بتواند خدمات خوبی را ارائه دهد و در نهایت محصول آن رضایتمندی زائران ایرانی باشد، امکانپذیر نخواهد بود.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود به بهره گیری معنوی هرچه بیشتر از سفر خود بپردازند.
اجتمام *7029 *1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر پزشك ايراني حلي ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در این باره اظهار کرد: این کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر جهت ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی این روستا اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903379

دیگر خبرها

  • سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر