Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه بحرین شب گذشته به گرمی از وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد و پامپئو هم با نادیده گرفتن موج سرکوبگری و استبداد آل خلیفه مدعی شد بحرین در مسیر صحیح حرکت می‌کند. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه العربیه از ورود مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به بحرین در ادامه سفر منطقه‌ای خود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا جمعه شب با حمد بن عیسی آل خلیفه دیکتاتور بحرین دیدار کرد . حمد بن عیسی گفت بحرین  همواره بر تحکیم پایه‌های روابط خود با ایالات متحده در راستای منافع مشترک برای دو ملت دوست اشتیاق دارد.

پادشاه بحرین مدعی نقش فعال و تاثیرگذار اتباع آمریکایی و مشارکت آنها در آنچه به زعم خود پیشرفت فراگیر در پادشاهی خواند، شد و گفت پادشاهی بحرین به روابط مستحکم و شراکت قوی با آمریکای دوست افتخار می‌کند که بیش از 120 سال هماهنگی و همکاری با هدف تحقق منافع مشترک در تمام سطوح ادامه دارد.

پامپئو هم با تقدیر از پادشاه بحرین، انتخابات نمایشی اخیر در این کشور که با تحریم اکثریت مردم بحرین برگزار شد، موفقیت آمیز خواند و مدعی شد بحرین همواره در راه صحیح برای حفظ ثبات و تداوم پیشرفت خود حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت دو کشور دوست روابط قدرتمندی دارند که در تمام زمینه‌ها در حال گسترش است .

دیکتاتور بحرین همچنین ضیافت شامی به افتخار وزیر خارجه آمریکا از حامیان همیشگی رژیم‌‌های دیکتاتوری عربی حاشیه خلیج فارس به پا کرد.

نکته مهم در اظهارات و مواضع پامپئو، بی‌ اعتنایی آشکار وی به نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و ادامه سرکوبگری آل خلیفه است تا بار دیگر بر دوگانگی معیارهای آمریکا در زمینه حقوق بشر و  دروغ بودن این ادعاها تاکید کند.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد