Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از دی ماه 96 تا ابتدای دی 97 در مجموع 236 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال خانگی به متقاضیان استان پرداخت شده است.

برهان صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب سه هزار و 616 طرح پرداخت و برای سه هزار و 686 نفر اشتغال ایجاد کرده ضمن اینکه سه هزار و 530 مجوز مشاغل خانگی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امسال مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه مشاغل خانگی به استان تخصیص داده شد که شبکه بانکی مبلغ 198 میلیارد ریال آن را تخصیص داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: از این میزان اعتبار از مهر ماه سال جاری تاکنون 68 میلیارد ریال تسهیلات به 935 طرح متقاضیان پرداخت و زمینه ایجاد اشتغال برای 941 نفر فراهم شد.
وی به طرح تکاپو نیز اشاره کرد و یادآور شد: از دی ماه 96 تا دی 97، هفت هزار و 716 کارورز در قالب طرح تکاپو و در سامانه کارروزی ثبت نام کرده و 630 مورد عقد قرارداد با 356 واحد پذیرنده انجام شده است.
صلواتی با بیان اینکه در این مدت 240 فقره مجوز آموزشی صادر شده است، تاکید کرد: تا پایان مهر ماه 97 دوره 6 ماهه طرح کارورزی 768 نفر از کارورزان پایان یافت.
طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار(تکاپو) از اواخر سال 1392 در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. هدف اصلی این طرح، توسعه اشتغال پایدار در رسته های کسب وکار منتخب در سطح استان از طریق بهسازی دینامیک اشتغال در سطح مناطق (استان های منتخب) است.
به گزارش ایرنا، منظور از بهسازی دینامیک اشتغال اقدام فعال در راستای اصلاح تعاملات بین سیستمهای کسب و کار مختلف با یکدیگر و با سایر سیستم های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.
تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار میلیارد ریال بود که تاکنون 50 درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه 50 درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 میلیارد ریال اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و 335 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مشاغل خانگي پرداخت تسهيلات توليد و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان