Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: با تلاش چندین ساله توانسته بودیم که صادرکننده محصولات بسته‌بندی به کشورهای منطقه شویم،‌ اما با نامساعد شدن شرایط و کمبود مواد اولیه ترکیه،‌ هند و پاکستان بازار داخلی را نیز در اختیار گرفته‌اند. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با انتقاد از پیشروی کشورهای ترکیه،‌ هندوستان و حتی پاکستان در بازار بسته‌بندی ایران گفت:‌ در ماه‌های اخیر به دلیل متغیر بودن  نرخ ارز و کمبود مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی در داخل، بازارهای بسته‌بندی کشور هدف کشورهای ترکیه‌، هندوستان و پاکستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ نمایندگان شرکت‌های این کشورها با تولیدکننده مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی برای تأمین بسته‌بندی‌های مورد نیاز آن‌ها وارد مذاکره شدند، متاسفانه این امر مشکلات بسیاری را در کشور به وجود خواهد آورد که مهمترین آن بیکار شدن صدها کارگر ایرانی فعال در این بخش است.

عابدینی تصریح کرد: ما در زمینه برچسب‌های بسته‌بندی تقریبا‌ً خودکفا شده بودیم، مگر یکسری کارهای برچسب‌های خاص که امکان واردات مواد اولیه تولید آن‌ها را نداشتیم، در این زمینه ما سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده و کمپین راه انداختیم تا ایران از واردات لیبل خودکفا شد و توانستیم صادرکننده نیز باشیم،‌ حتی با ترکیه که یکی از صادرکنندگان برچسب بسته‌بندی در منطقه است نیز دو سال پیش قراردادی برای کاغذ برچسب‌دار به امضا رسید.

عابدینی: تصمیمات سلیقه‌ای دولت، صادرات محصولات چاپی ایران را محدود کرد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ تصریح کرد:‌ اکنون مرکب‌ و مواد اولیه تولید برچسب‌های بسته‌بندی به دلیل سیاست‌‌های اشتباه واردات در ایران موجود نیست و چون واردات آن به کشور گران تمام می‌شود،‌  قیمت تمام شده نیز بالا می‌رود. متاسفانه فرصتی‌ که پیش آمد تا ما صادرکننده لیبل به منطقه باشیم در حال از دست رفتن است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط صنعت چاپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)