Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@14:17:22 GMT

5 ضعف بزرگ ویتنام از نظر رسانه‎ها (گزارش)

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۶۳۸۴

تیم ملی ویتنام در اولین گام برابر عراق متحمل شکست نزدیکی شد و اکنون رسانه‌های این کشور در آستانه بازی با ایران به 5 ضعف بزرگ تیم پارک اشاره کرده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، ویتنام دو بار شانس پیروزی برابر عراق را از دست داد و اکنون از نگاه رسانه‌های این کشور، آنها باید به سه امتیاز بازی با یمن برای صعود به مرحله بعدی چشم بدوزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم ملی فوتبال ویتنام که عراق را به دردسر انداخت اشتباهاتی در اولین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا داشته که توجه به آنها بهترین راهکار برای برنده شدن کارلوس کی روش در مسابقه امروز خواهد بود. ویتنام برابر عراق برای اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا شروع بدی برابر عراق داشت. با این حال قابل نمایشی که چشم بادامی‌ها برابر یاران بشار رسن و طارق همام به اجرا گذاشته‌اند قابل انکار نیست. آنها نیاز دارند تا ضعف‌هایشان را بهبود ببخشند تا روز 12 ژانویه برابر ایران به میدان بروند. 5 نکته و نقطه ضعفی که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با دقت به آن می‌توانند به راحتی حریف امروزشان را شکست بدهند را در زیر مشاهده می‌کنید:

 

1. ویتنام بیش از حد توپ از دست می‌دهد


بازیکنان تیم ویتنام در بازی با عراق، 147 بار توپ را از دست دادند. این به بازیکنان قرمزپوش فرصت داد که تنها 43.4 درصد از توپ را در طول مسابقه در دست داشته باشند. در بازی گذشته بازیکنان تیم فوتبال عراق توپ ربایی دقیق داشتند و ضدحملات خطرناکی را ایجاد کردند. در اولین گل به وضوح نشان می‌دهد که دو دوی مانح با از دست دادن توپ شرایط گلزنی را برای تیم حریف فراهم می‌کند. بازیکنان ایران که در مسابقه با یمن بسیار سرعتی و حساب شده بودند با استفاده از این اشتباهات می‌توانند به راحتی حملات را طراحی کنند.

 

 

2. مشکلی به نام لونگ ژان ترونگ


آنطور که سایت‌های ویتنامی نوشته‌اند این بازیکن یک دردسر به تمام معنا برای پارک‌هنگ‌سئو، سرمربی تیم ویتنام بود. در 65 دقیقه حضور در وسط میدان، بازیکن شماره 6 تنها 32 پاس ارسالی داشت که میزان موفقیت آن کمتر از 60 درصد بود. اگر سئو به او اعتماد کند و در زمین حضور داشته باشد بازیکنان میانی ما از جمله مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کار بسیار راحتی برای کنترل بازی خواهند داشت. این تنها آمار ضعیف او نبود، ترونگ 15 بار توپ را از دست داد و اگر از ترکیب خارج نشود بهترین اتفاق مسابقه برای کارلوس کی روش و شاگردانش خواهد بود.

 

 

3. یک گودال در قلب خط دفاعی


پس از اینکه دینه مصدوم شد و اردوی تیم ویتنام را ترک کرد از سوی کادرفنی انگوک های به عنوان مدافع میانی انتخاب شد تا جلوتر از ون لام از دروازه محافظت کند. نمی‌توان او را به عنوان بهترین انتخاب دانست چراکه هواداران از عملکرد او راضی نیستند. او حتی یک توپ ربایی و دئول موفق نداشته و همین نقطه عطفی برای مهاجمان سرزن ایران از جمله مهدی طارمی است که در بازی برابر عراق بین دو مدافع با سانتر رامین رضایی به راحتی گلزنی کرد.

 

 

 4. توانایی در دوئل‌ها


در روز دومرتبه باز کردن دروازه عراق با وجود اینکه خیلی‌ها معتقد بودند ویتنام خیلی خوب بازی کرده اما در مقابل یک رقیب قدرتمند، سرعت و با تناسب اندام، بازیکنان ویتنامی از دست دادن مشاجره‌های متقابل خود را نشان داده‌اند. از میان سه بازیکن در خط میانی ویتنام تین دوگ یکی از بهترین‌ها بود که البته آمارش در درصد موفقیت کسب توپ از بازیکنان حریف 50 درصد بود! این تعداد در مقایسه با آنچه حریف نشان داده بسیار کوچک است. فرنس دیا حداد، احمد ابراهیم، علی فائز آتیه مدافعین دارای امتیازات موفقیت به ترتیب 100٪، 84٪ و 100٪ هستند. در خط میانی، صفا هادی یکی از بازیکنان عراق بود که 64 درصد موفقیت را به نام خودش ثبت کرده است. بهبود روحیه جنگندگی در میانه میدان و البته تمامی نقاطه زمین برای پارک هانگ-سئو در مقطع فعلی بسیار دشوار است و مسئله‌ای نیست که تا بازی امروز برابر ایران برطرف شده باشد.

 

 

5. تعویض‌ها و 10 دقیقه پایانی


برخلاف بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی بازیکنانی ملی پوشی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند اغلب از خستگی حاصل بازی‌های باشگاهی دردسر دارند و ویتنام هم از این گرفتاری مستثنی نیست. در بازی گذشته برای 10 دقیقه پایانی فان ون دوک از زمین مسابقه خارج شد و دون ون هائو به زمین مسابقه آمد. در 8 دقیقه‌ای که او به میدان رفت به غیر از وقت‌های اضافه، هائو تنها یک مرتبه توپ را لمس کرد که پاس او بیشتر به شوت شبیه بود. ها دوک چین هم در دقیقه 63 به میدان آمد که بیشتر به یک تعویض دفاعی شبیه بود. او در 27 دقیقه‌ای که در میدان حضور داشت 6 خطا انجام داد؛ بیشتر از هر بازیکن ویتنامی در این مسابقه! اینکه هانگ-سئو در سه تعویض برنامه‌ی معینی داشته یا خیر بستگی به شرایط بازی دارد اما تمام آنچه سایت‌های معتبر ویتنامی از عملکرد بازیکنانشان نوشته‌اند نشان می‌دهد یک بازی سرعتی به ایران کمک می‌کند تا به اکثر خواسته‌های خود در این مسابقه دست پیدا کند.

 

جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی ویتنام

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی ویتنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :

در نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۲ بر یک به سود تاجیکستان به پایان رسید.

تیم ملی فوتسال تاجیکستان با این پیروزی علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی موفق شد جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را از آن خود کند.

در این دیدار تیم تاجیکستان در آخرین دقایق نیمه اول موفق شد از حریف خود پیش بیفتد اما در نیمه دوم شاگردان مجید مرتضایی توانستند گل خورده را جبران کنند و بازی را به تساوی بکشانند.

گلاره ناظمی داور بین المللی فوتسال کشورمان یکی از داوران قضاوت کننده در این دیدار بود و در حالی که ۳ دقیقه به پایان بازی مانده بود یکی از بازیکنان تاجیکستان را با کارت زرد دوم جریمه کرد تا این تیم ۲ دقیقه ۴ نفره به کار خود ادامه دهد و فرصت مناسبی برای بازیکنان افغانستان برای به ثمر رساندن گل برتری به وجود بیاید. اما دفاع فشرده تاجیکی‌ها مانع از آن شد که شاگردان مرتضایی بتوانند در این ۲ دقیقه به گل برسند.

در ادامه هم هیچکدام از تیم‌ها موفق به گلزنی نشدند تا بازی در وقت‌های قانونی با تساوی یک به یک به پایان برسد.

اما در وقت‌های اضافه این تیم تاجیکستان بود که موفق شد یک بار دیگر دروازه حریف را باز کند و در مجموع با برتری ۲ بر یک به برتری برسد.

تیم افغانستان هم برای صعود به دیدار نهایی چشم انتظار دیدار تیم‌های ازبکستان برابر ویتنام خواهد بود. ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها راهی جام جهانی می‌شوند اما از آنجا که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی جواز حضور در این مسابقات را به صورت پیش فرض کسب کرده است در صورتی که این تیم بتواند از سد ویتنام عبور کند تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی در دیدارهای پلی آف به مصاف هم می‌روند تا سهمیه چهارم آسیا مشخص شود.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:

* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران - قرقیزستان؛ ساعت ۱۲:۳۰
* تایلند - عراق؛ ساعت ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام؛ ساعت ۱۷:۳۰

در مرحله نیمه نهایی تیم فوتسال تاجیکستان به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. برنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با برنده بازی ازبکستان و ویتنام با هم دیدار خواهند کرد.

اما اگر ازبکستان برابر ویتنام به برتری برسد:

در مرحله پلی آف، تیم ملی افغانستان به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. بازنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها هم فینال پلی آف را برای تعیین یک سهمیه آسیا در جام جهانی برگزار می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • جام ملت‌های آسیا: در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی