Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، این ورک شاپ به سرپرستی سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور و دبیری شهرام رضایی با حضور هنرمندانی از ۸ استان کشور در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل آغاز به کار کرد.
با اتمام زمان تولید اثر داوری ۱۰۷ اثر تولید شده در این ورک شاپ با مضامین تعیین شده در هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی برای سطح بندی توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی و شهرام رضایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با پایان کار داوری آثار، مراسم اختتامیه این ورک شاپ در سالن جابرعناصری حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد که در ابتدای مراسم امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: مادامی که یک فرهنگ، یک تمدن و یک حقیقت به حوزه هنر راه نیابد و از شیوه‏‌های هنری بهره‏ گیری نکند طبعا آن فرهنگ و تمدن در جامعه ریشه نخواهد گرفت و رشد نخواهد کرد.
رجبی افزود: فرهنگ و تمدن اسلامی نیز، جز در پرتوی هنر فاخر، تثبیت نمی ‏گردد و توسعه نخواهد یافت.
وی اظهار داشت: درعصر جدید آن فرهنگی موفق‌تر است که توانسته باشد تاریخ وسرگذشت خود را با استفاده از ابزار هنر وفناوری‌های موجود ثبت وضبط کرده باشد والا ناچارا بایستی با بحران‌هایی دست به گریبان شود.
رییس حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: دراین رهگذر هنر کاریکاتور هم همانند رشته‌های دیگر هنری ابزاری قدرتمند محسوب می‌شود که می‌تواند بلافاصله ایده‌ای را برساند. کاریکاتور هنری مستقیم و بسیار تاثیر گذار است. هنری که بدون داشتن زبان به خوبی با تمام مردم دنیا ارتباط برقرار می‌کند.
در ادامه این مراسم سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست ورک شاپ کاریکاتور ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد هنری به اهمیت انتخاب سوژه برای اجرا در کاریکاتور اشاره کرد وگفت: سوژه باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا بتواند واکنش نشان داد، چند وجهی و در حقیقت نشان دهنده جریانات باشد.
وی افزود: یک سوژه خوب باید ارزش خبری داشته باشد. ذهن و افکار عمومی را دربرگیرد. چه بسا یک کارتونیست با خلق یک اثر بتواند تاثیر مثبت داشته باشد و یک کارتونیست دیگر تاثیر منفی به جا بگذارد.
شجاعی طباطبایی با بیان اینکه در عصر حاضر ما شاهد هستیم که دنیا به سمت رسانه‌های مجازی می‌رود، گفت: ما هم باید آماده باشیم برای رویارویی با یک همچین جهانی، خیلی غم انگیز است نشریات کاغذی ارزش خودش را از دست می‌دهند که یک واقعیتی است در دنیای رسانه ها، زیرا رسانه‌های مجازی سهل الوصول‌تر و واکنش در آن‌ها آنی هستند و در لحظه ما شاهد بازخورد هستیم و نکته مهم این است که هر کس برای خودش رسانه‌ای دارد، ولی هر کسی نمی‌تواند رسانه‌ای مکتوب مثل مجله و روزنامه داشته باشد شما می‌بینید که یک کارتون در دنیای مجازی اثر گذاری بسیاری دارد.
مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور خاطر نشان کرد: کارتون هنری است که دیگران از آن سود می‌برند بنابراین به شکل مستقل خلق می‌شود و به شکلی دست به دست می‌گردد و اثر خودش را می‌گذارد.
معرفی آثار رده بندی شده بخش پایانی آیین اختتامیه این ورک شاپ بود که با نظر سید مسعود شجاعی و شهرام رضایی ۱۰۷ اثر تولید شده دراین ورک شاپ در چهار رده (الف، ب.، ج.، د) سطح بندی شد. بدین شرح که:
آثار فرامرز کشتکار از شیراز، سعید بنازاده و رسول حاجی زاده از اردبیل، نرگس جوان مجیدی از تهران، داود دلدار از تبریز حائز رده الف. شد؛ و آثار هنرمندان، زهرا مقدم از زنجان، خسرو حیدری، نادر محمدی، بهرام بابایی، بهنام پور مهدی، محسن فرخی از اردبیل، قباد امامی فرد از اصفهان، یلدا هاشمی نژاد از تهران، فرهاد قراملکی از تبریز و رسول گودینی از کرمانشاه در رده (ب) جای گرفت.
همچنین آثار محمد محمودی از ارومیه-بوکان، جواد جعفریان و سالار عضرت خواه از تبریز، آزیتا ایمانی، اکبر روحی، سهراب خیری، احمد حاجی بابایی، امیر بیگ زاده، لیلی سلیمی، معصومه ماهیکار، فرنوش قرآن خوان، هاشم عالی نژاد، روح اله موسوی، الهه خرامان، سیدسجاد علیزاده از اردبیل رده (ج) ورک شاپ کاریکاتور را از آن خود کرد.
آثار هنرمندان مبین حداد قابل، معین حداد قابل، فاطمه لطف اله زاده، فاطمه ممی زاده، محمدرضا زعفرانچی، امیرحسین عیوضی، مبین خرمی، مهسا صفوی، ساناز خادم یحیوی، بهنام آخربین، مریم خرمی، حسین عباسی پور از اردبیل توانست رده (د) را بدست آوردند.
انتهای پیام/ح

کاریکاتور هنری مستقیم و بسیار تاثیر گذار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرمندان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روشی آسان و هوشمندانه برای اتصال دو شلنگ هم اندازه به یکدیگر (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) چگونه دو شلنگ آب را به شکلی خلاقانه به یکدیگر وصل کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد