Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@23:04:26 GMT

خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۰۶۷۶

خبر خوب نیویورک تایمز برای ایران +عکس

روزنامه نیویورک تایمز بدون توجه به مرزبندی‌های سیاسی که اخیرا وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شهروندان این کشور انجام داده، فهرستی شامل ۵۲ مقصد که آمریکایی‌ها می‌توانند در سال ۲۰۱۹ سفر به آن‌ها را تجربه کنند، منتشر کرده است که نام ایران با عنوان «جواهر خاورمیانه» در بین آن‌ها دیده می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا همزمان با آغاز سال ۲۰۱۹ با به‌روز رسانی بخش «توصیه‌های سفر»، کشور‌ها را از نظر ایمنی به چهار سطح، تقسیم‌بندی کرده که ایران را در آخرین رده‌بندی قرار داده و به شهروندان خود توصیه کرده به این کشور سفر نکنند و در توجیه علت آن تصریح کرده که «دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است توانایی بسیار محدودی در ارائه کمک به اتباع خود هنگام سفر به این کشور را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با این حال روزنامه نیویورک تایمز که به نوعی «منبع ملی» معتبری در آن کشور به شمار می‌آید، از مرز‌های سیاسی و امنیتی تعیین شده از سوی دولت دونالد ترامپ گذر کرده و با رفتاری خارج از این مواضع، به معرفی ۵۲ شهر و کشور پرداخته که مهم‌ترین انگیزه‌ی انتخاب آن‌ها، ظهور پدیده‌های گردشگری در یک مقصد روتین، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و دسترسی آسان به عجایب تمدنی و برگزاری رویداد‌های مهم هنری و فرهنگی بوده است. «پورتوریکو»، «هامپی» در هندوستان، «پاناما»، «سانتاباربارا» در ایالت کالیفرنیا و «مونیخ» در آلمان، پنج مقصد نخست این فهرست است.

در واقع این روزنامه با معرفی گزینه‌های متنوع و پراکنده در سراسر جهان، به شهروندان آمریکایی پیشنهاد کرده طوفان‌های سهمگین، مخاطرات طبیعی و نزاع‌ها و بداخلاقی‌هایی سیاسی میان دولتمردان را نادیده بگیرند و لذت سفر به این ۵۲ مقصد را تجربه کنند، مقاصدی که برای هر سلیقه‌ای جوابی دارد.

ایران چهل و پنجمین مقصدی است که این روزنامه آمریکایی برای سفر در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد داده و با نمایش تصویری از یزد که در سال ۲۰۱۷ با عنوان شهر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو ثبت جهانی شد، به معرفی کشورمان پرداخته و اعلام کرده است: «با وجود تنش‌هایی که میان ایران و ایالات متحده از زمان حضور رییس جمهور ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته، تمایل گردشگران ماجراجو برای دیدن ایران همچنان مشهوده است؛ از آثار ایران باستان گرفته تا مساجد باشکوه چند صد ساله شیراز و اصفهان و بازار بزرگ و کاخ گلستان در دل تهران.

اما آنچه سفر به ایران را در سال ۲۰۱۹ از نظر روزنامه نیویورک‌تایمز توجیه‌پذیر کرده، نمایش ۵۰۰ اثر هنری برجسته با عنوان «پرتره، طبیعت بی‌جان و منظره» از ۲۱ فوریه تا ۲۰ آوریل (۲ اسفند ۹۷ تا ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸) در موزه هنر‌های معاصر است که پاتوق مورد علاقه جوانان ایرانی هم به شمار می‌آید.

«در این نمایشگاه قرار است آثاری از اندی وارهول، مارک روتکو و مارسل دوشان در کنار حدود ۴۰ اثر از پیکاسو که به تازگی از انبار این موزه بیرون آورده شده (البته بیشتر آثار از انقلاب ۱۹۷۹ چند دهه است که همچنان بسته‌بندی شده در انبار موزه باقی مانده است)، به نمایش گذاشته شود.»

نیویورک‌تایمز یادآور شده که وزرات خارجه آمریکا سفر اتباع خود را به ایران ممنوع نکرده فقط توصیه نمی‌کند به این کشور بروند؛ بنابراین آمریکایی‌هامی‌توانند با تور‌های مدیریت شده سفر به ایران را انجام دهند. این روزنامه در ادامه دو آژانس خیلی معروف در امریکا و انگلیس که تور‌های ویژه‌ی بانوان و یا با راهنما‌های حرفه‌ای در ایران برگزار می‌کنند را برای اطمینان خاطر شهروندان آمریکایی معرفی کرده است.

طبق گزارش وزارت خارجه ایران، در ۸ ماهه نخست امسال یک هزار و ۸۷۹ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند. جمعیت آمریکایی‌هایی که به ایران آمدند در سال ۹۶ دوهزار و ۳۲۵ نفر بود. در سال ۹۵ که گردشگری ایران همزمان با برجام به اوج رسید، شش هزار و ۳۷۲ آمریکایی به ایران سفر کرده بودند.

آژانس‌های گردشگری ایران از کاهش سفر اتباع آمریکایی در دو سال اخیر خبر داده‌اند که متاثر از تشدید تنش‌های سیاسی میان دو کشور بوده است. وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ نیز با تاکید بر مواضع قبلی خود رنگ ایران را در نقشه امنیتی، قرمز و خطر سفر به این کشور را بالا اعلام کرده، این درحالی است مؤسسه انگلیسی «Control Risks» با انتشار نقشه خطر سفر در سال ۲۰۱۹، ریسک سفر به ایران را «پایین» و هم‌ردیف با کشور‌های آمریکا، انگلیس، سوئد، اسپانیا، فرانسه، کانادا و ژاپن توصیف کرده است.



علی‌اصغر مونسان ـ. معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ. نیز به اقدام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داده و در توئیتی به زبان انگلیسی نوشته: «از نظر ایالت متحده امریکا، هیچ کجای دنیا امن نیست غیر از آمریکا؟ این حجم از توهم از جانب ترامپ که از تمام معاهدات بین‌المللی خارج شده شوکه‌کننده نیست، ایران طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری امن‌ترین مقصد برای سفر است.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نیویورک تایمز مرزبندی سیاسی ایران وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847118 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند